וובמאסטר - תיכנות ובניית אתרים
  • תיכנות
    front-end
  • תיכנות
    back-end
  • טכנולוגיות
    dot.net
  • בסיסי נתונים
  • כלי פיתוח
  • מערכות תוכן
  • תוכן נלווה
  • C#

    שפת C#

    שפת C# (מבוטא סי שארפ) היא שפת תכנות שפותחה ע"י מיקרוסופט. היא מיועדת לפיתוח של אפליקציות בכל התחומים. התחביר והעקרונות שלה מבוססים על שפות מצליחות כגון ++C ו Java.
  • ASP.NET Web Forms

    ASP.NET

    ASP.NET היא פלטפורמה מתקדמת לפיתוח אפליקציות Web מבית מיקרוסופט. במדריך זה, נתמקד בפיתוח אפליקציות Web בגישת ASP.NET Web Forms
  • ASP.NET MVC

    ASP.NET MVC

    ASP.NET MVC היא טכנולוגיה לפיתוח אפליקציות WEB, אשר שמה דגש על פיתוח מהיר, שימוש בארכיטקטורה נכונה והפרדת שכבות, שילוב ספריות קוד פתוח ותמיכה מובנית בבדיקות אוטומטיות.
  • CSHTML

    CSHTML

    CSHTML היא טכנולוגיה המבוססת על ASP.NET לבניית אתרים דינאמיים, משלבת בין הפשטות של HTML לבין העושר שבשפת התכנות הפופולרית C#
  • PHP

    PHP

    PHP‏ (Hypertext Preprocessor) היא טכנולוגיית צד שרת המאפשרת לבנות דפי אינטרנט דינאמיים. השפה נפוצה מאוד בקרב קהילת הקוד הפתוח, ועליה מבוססות וורדפרס, דרופל, ג'ומלה ועוד
  • JSP

    JSP

    JSP‏ (JavaServer Pages) היא טכנולוגיית צד שרת המאפשרת לבנות דפי אינטרנט דינאמיים, מיסודה של חברת Oracle. שפת התיכנות בטכנולוגיה זו היא שפת Java הנפוצה
  • ASP קלאסי

    ASP קלאסי

    ASP‏ (Active Server Pages) הינה טכנולוגיית צד שרת שפותחה ע"י מיקרוסופט ומאפשרת בניית אתרים דינאמיים. טכנולוגיה זו איננה בשימוש עוד, והוחלפה ע"י טכנולוגיות ASP.NET
  • WPF

    WPF

    WPF‏ (Windows Presentation Foundation) היא הטכנולוגיה העדכנית ביותר מבית מיקרוסופט ליצירת תוכנות בעלות ממשק משתמש גרפי לסביבת Windows
  • LightSwitch

    LightSwitch

    LightSwitch היא סביבת פיתוח שתוכננה לפשט ולקצר תהליכי פיתוח של מערכות טפסים מבוססי נתונים, ומאפשרת ליישם לוגיקות עיסקיות פשוטות ללא צורך בכתיבת קוד.
  • Windows Azure

    Windows Azure

    Windows Azure היא סביבת הענן החדשה של מיקרוסופט. במדריך זה נסקור שני רכיבים משמעותיים מאוד, Web Role ו-WorkerRole, בעבודה בסביבת ענן
  • Silverlight

    Silverlight

    Silverlight היא טכנולוגיה לפיתוח אתרי אינטרנט עשירים וכן תוכנות לפלאפונים המריצים את מערכת ההפעלה Windows Phone. אתרים ותוכנות אלו תומכים בשילוב מולטימדיה, גרפיקה ואנימציה
  • WindowsPhone

    Windows Phone

    Windows Phone היא מערכת הפעלה לטלפונים ניידים. פיתוח אפליקציות ל-Windows Phone מתבצע ב- Silverlight - טכנולוגיה לפיתוח אפליקציות עשירות המשלבות מולטימדיה, גרפיקה ואנימציה
  • WCF

    WCF

    WCF ‏(Windows Communication Foundation) הינה סביבה לכתיבת אפליקציות מבוזרות, כלומר - אפליקציות שבצד אחד יש לקוח ובצד שני יש שרת והם מתקשרים ביניהם
  • SQL

    SQL

    SQL הינה שפה לטיפול בבסיסי נתונים המאפשרת ביצוע כל פעולה שהיא על הנתונים והטבלאות (קריאה, עדכון, מחיקה, הוספה). קיימים כיום ניבים שונים של SQL, ההבדלים בינהם דקים אך קיימים.
  • PL-SQL

    PL-SQL

    PL-SQL הינה שפה לטיפול בבסיסי נתונים מסוג Oracle. השפה מבוססת על שפת SQL וכוללת אפשרות להעביר הצהרות SQL במתכונת פרוצדורלית, בעוד של-SQL רגיל אין יכולות פרוצדורליות.
  • תיכנון בסיס נתונים

    תיכנון בסיס נתונים

    מדריך לתיכנון נכון של בסיסי נתונים במימדים של מעב לאתרי-תדמית פשוטים, מיועד למתחילים ומתקדמים כאחד. המדריך תיאורטי לחלוטין, ולא תיכתב בו שורת קוד אחד.
  • WordPress

    WordPress

    וורדפרס היא מערכת לניהול בלוג בעלת ממשק ניהול מתקדם, מערכת תגובות משולבת במאמרים, טקסונומיה (הוספת מאמרים לקטגוריה והוספת תגיות), מנוע חיפוש מותאם ועוד שלל של תכונות
  • Drupal

    Drupal

    דרופל היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הנפוצות ביותר בעולם. היא בנויה על בסיס קוד פתוח וכתובה בשפת PHP. קל להתקין ולהפעיל את דרופל ללא ידע טכני בתכנות או בעיצוב
  • Joomla

    Joomla

    ג’ומלה היא מערכת ניהול תוכן עבור אתרי אינטרנט אשר נועדה ליצירה מהירה ופשוטה של אתרים. היא מציעה מגוון רחב של אפשרויות מובנות ההופכות את תהליך בניית האתר למהיר ופשוט.
  • קידום אתרים

    קידום אתרים

  • Web Fonts

    Web Fonts

  • תשלומים אונליין

    תשלומים אונליין

  • משפטיים

    משפטיים

  • אבטחת מידע

    אבטחת מידע

  • פרילאנסרים

    פרילאנסרים

מדריכים ומאמרים:

פוסטים בנושא: OOP

מדריך PHP: תכנות מונחה עצמים – פולימורפיזם, overloading ומתודות קסם

נכתב ע"י רן בר-זיק
פולימורפיזם הוא בעצם שימוש באותה מתודה לביצוע דברים כאשר מה שאנו עושים באמצעות המתודה משתנה בהתאם למשתנים שלנו (בהתאם לסוג שלהם או למספר שלהם). למשל בשפת C הפונקציה הפולימורפית (sum(int, int היא פונקציה שעובדת באופן שונה מ: (sum(float, float – מה שהפונקציה עושה נקבע לפי הפרמטרים. ב-PHP למרבה הצער אין לנו יכולת לעשות את זה, וגם (למי שמכיר) אין לנו כרגע יכולת לבצע late binding, כך שהיכולות שלנו בנושא פולימורפיזם הן כרגע (לפחות בגרסת PHP5.3 ) יותר מוגבלות משפות אחרות. למרות זאת, פולימורפיזם הוא חשוב ואני כן אתייחס אליו. פולימורפיזם הוא לאו דווקא איזו פקודה אלא יותר טכניקה המורכבת מכל הפקודות...
תגיות: PHP‏  /  מדריך‏  /  OOP‏  

מדריך PHP: תכנות מונחה עצמים - interface

נכתב ע"י רן בר-זיק
אתם בוודאי זוכרים שבמאמר על class אבסטרקטי הראיתי דרך ליצור מתודה אבסרקטית על מנת לוודא שב-class שיורש מה-class האבסטרקטי תהיה בוודאות גם מתודה כמתודה האבסטרקטית. אינטרפייס עושה משהו דומה, רק בלי class אבסטרקטי. תודו שזה משפט מחץ. בואו ונמשיך לקרוא על מנת להבין. כאשר אני יוצר אינטרפייס מסוים ומיישם אותו ב-class מסוים, אני יכול לוודא שבאותו class יש את המתודות שאנו רוצים שיהיו לו. אתם יודעים מה? בואו נדגים את זה. נניח שאני רוצה שיהיו שני מתודות מסוג c_method ו-d_method כאשר ל-d_method צריכים שני ארגומנטים. אני אצור אינטרפייס הכולל את המתודות האלו: <?php interface my_interface { ...
תגיות: PHP‏  /  מדריך‏  /  OOP‏  

מדריך PHP: תכנות מונחה עצמים - כימוס

נכתב ע"י רן בר-זיק
במאמר קודם למדנו על הורשה המאפשרת לנו להעביר תכונות ומתודות מ-class אחד ל-class אחר. באמצעות כימוס אנו יכולים לשלוט על מי יכול לגשת את התכונות והמתודות שלנו ב-class שלנו. יש שלושה שלבים של כימוס (encapsulation) לפי דרג של הרשאה: public, protected ו-private public הראשון הוא public ובו השתמשנו בכל הדוגמאות עד כה. משמעות public היא שמתודה או תכונה שיש לידה public ניתנת לגישה מכל מקום: 1. בתוך ה-class עצמו (מן הסתם): class a { public $a = 2; public function a_method() { return 'a is '.$this->a; } } בדוגמה הזו אנו רואים ש-a_method משתמש בתכונה הציבורית $a...
תגיות: PHP‏  /  מדריך‏  /  OOP‏  

מדריך PHP: תכנות מונחה עצמים - הורשה

נכתב ע"י רן בר-זיק
הורשה היא בעצם סוג של הרחבה. אם יש לי class מסוג א' ואני רוצה ליצור class מסוג ב' שמכיל את התכונות והמתודות של class א', אני לא צריך לעשות copy&paste של כל מה שיש ב-class א' אלא פשוט להגדיר את class ב' כיורש. אתם יודעים מה? בואו ונראה:<?php class a { public $a = 2; public function a_method() { return $this->a + 3; } } class b extends a{ public $b = 2; public function b_method() { return $this->b + 3; } } $b_instance = new b(); print $b_instance->a_method(); תריצו את זה בבקשה, אתם רואים שלמרות שלא עשיתי שום...
תגיות: PHP‏  /  מדריך‏  /  OOP‏  

מדריך PHP: תכנות מונחה עצמים - הקדמה

נכתב ע"י רן בר-זיק
נשאלת השאלה למה בדיוק ללמוד תכנות מונחה עצמים? יש לכך שתי תשובות ברורות: 1. יש לא מעט מערכות בשוק שמשתמשות בתכנות מונחה עצמים. מערכת כמו ג'ומלה למשל היא מונחית עצמים. אי ידיעת תכנות מונחה עצמים תחסום בפניכם באופן אוטומטי את השימוש במערכות האלו וגם תחסום משרות או פרויקטים משתלמים הקשורים במערכות האלו. 2. במערכות גדולות השימוש בתכנות מונחה עצמים הוא חובה ולא אפשרות. המעבר לתכנות מונחה עצמים הוא לא כל כך קשה כמו שחושבים, מדובר פשוט בשינוי של תפיסה מסוימת. אם בתכנות הפרוצדורלי שלמדנו עד כה חשבנו במונחים של פונקציות. בתכנות מונחה עצמים אנו חושבים במונחים של.. ובכן, עצמים. לכל עצם יש פונקציות...
תגיות: PHP‏  /  מדריך‏  /  OOP‏  

מדריך C# - תכנות מונחה עצמים: אוספים מותאמים וסדרנים (Indexers)

נכתב ע"י ליאור זמיר
לעיתים נרצה לבנות Collection (אוסף) משלנו אשר יכיל בתוכו אובייקטים מסוג שאנו נבנה ויספק לנו את הפונקציונאליות הקשורה לאובייקטים שלנו. ישנם הרבה דרכים ליצור Custom collection, החלק מלבנות מאפס ועד לרשת מ- Collection קיים, לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה. לצורך ההבנה של הדברים בצורה מיטבית נתמקד בשיטה של לעטוף Collection קיים. הרעיון הוא לבנות מחלקה אשר תחזיק בתוכה משתנה מסוג ArrayList ותחשוף החוצה את הפונקציונאליות הנדרשת. מכיוון שאנו בונים מחלקה ישנה בעיה בגישה אליה באמצעות סוגריים מרובעים [ ] מכיוון שניתן לגשת רק למערכים באמצעות סוגריים מרובעים. לכן במחלקת ה- collection שלנו נבנה property...
תגיות: OOP‏  /  C#‏  /  Visual Studio‏  

מדריך C# - תכנות מונחה עצמים: ממשקים - Interfaces

נכתב ע"י ליאור זמיר
interface (ממשק) הינו מבנה לוגי מופשט (אבסטרקטי) המכיל רק הצהרות. אחד מתפקידי ה- interface העיקריים הוא ליצור ממשק זהה לאובייקטים שונים (אפילו בהיררכיות שונות) ובכך הוא אחד היישומים של עיקרון הפולימורפיזם בתכנות מונחה העצמים (OOP).   דוגמא ל- interface:   interface IPrint  {    string Print();  } דגשים חשובים לגבי interface אינו יכול להכיל משתנים או מימושים (פונקציות עם תוכן) אלא רק הצהרות. המחלקות/מבנים שירשו את ה- interface הם אלה שיממשו את ההצהרות. כאשר נממש (נירש) interface חובה לממש את כל ההצהרות שבו ניתן לרשת רק מחלקה אחת...
תגיות: OOP‏  /  C#‏  /  Visual Studio‏  

מדריך C# - תכנות מונחה עצמים: הרשאות גישה

נכתב ע"י ליאור זמיר
להלן טבלה המסכמת את הרשאות הגישה ב- #C:   רמת נגישות המשמעות האם חל על namespaces ? האם חל על Types ? (enum, struct, class, interface, delegate) האם חל על members ? (variable, const, readonly, property, method, event) private ("פרטי") הגישה מוגבלת לסוג (type) המכיל בלבד. לא ...
תגיות: OOP‏  /  C#‏  /  Visual Studio‏  

מדריך C# - תכנות מונחה עצמים: מחלקה אבסטרקטית

נכתב ע"י ליאור זמיר
מחלקה אבסטרקטית הינה מחלקה אשר מהווה בסיס למחלקות אחרות, אך אין לנו באמת צורך באובייקטים ממנה בתוכנית. בכדי ליצור מחלקה אבסטרקטית יש לכתוב abstract לפני שם ה- class לא ניתן ליצור אובייקטים ממחלקה אבסטרקטית ניתן ליצור ייחוס ממחלקה אבסטרקטית (בד"כ לצורכי פולימורפיזם) מחלקה אבסטרקטית יכולה להכיל כל דבר שמחלקה רגילה יכולה להכיל מחלקה אבסטרקטית יכולה (אבל לא חייבת) להכיל פונקציות אבסטרקטיות לא ניתן לכתוב פונקציה אבסטרקטית במחלקה שהיא לא אבסטרקטית פונקציה אבסטרקטית היא פונקציה שאין לה מימוש. היא נכתבת כהצהרה ללא גוף (כלומר ללא בלוק של פקודות) כאשר יורשים מחלקה...
תגיות: OOP‏  /  C#‏  /  Visual Studio‏  

מדריך C# - תכנות מונחה עצמים: רב צורתיות - Polymorphism

נכתב ע"י ליאור זמיר
פולימורפיזם (רב-צורתיות) הינה היכולת לתת מימוש שונה לאותה הפונקציה במחלקה היורשת כך שבזמן ריצה תופעל הפונקציה שמתאימה לטיפוס האובייקט. גם בנושא זה דנו במאמר המבוא ל- OOP ובמאמר זה נלמד איך לממש זאת. פולימורפיזם מתבסס על הורשה ואין פולימורפיזם ללא הורשה. מימוש Polymorphism בכדי לממש פולימורפיזם יש תחילה להגדיר את הפונקציה במחלקת הבסיס כוירטואלית (virtual) ובמחלקה היורשת להגדיר לדרוס אותה באמצעות override. לאחר מכן יש ליצור ייחוס ממחלקת הבסיס שיצביע על אובייקט מסוג המחלקה היורשת ולהפעיל את הפונקציה. שימו לב שלא ניתן לבצע override אם הפונקציה במחלקת הבסיס לא הוגדרה ב- virtual ובדריסה רגילה,...
תגיות: OOP‏  /  C#‏  /  Visual Studio‏  

לוח דרושים

משרה
דרוש/ה איש/ת SYSTEM
אביטל‏ (סי וי פול),‏ 8/8
משרה
משרה
.NET Developer
מרתה ולדימירסקי‏ (PROFTIT),‏ 19/6
משרה
Senior Client Web Developer – AngularJS
מרתה ולדימירסקי‏ (PROFTIT),‏ 19/6
משרה
דרוש /ה מהנדס /ת פיתוח תוכנהEmbedded / RT.
אורטל‏ (סי וי פול),‏ 14/6
וובמאסטר © כל הזכויות שמורות