מדריך Silverlight – סידור פקדים

‏ • Sela

מה זה Layout?

המונח Layout מתייחס למדידה וסידור פקדים על גבי חלון האפליקציה שלנו. כלומר שליטה במיקום המדויק של כל פקד ופקד. זה כולל טיפול בהזזת הפקדים למיקומם הנכון (Move), הצמדה שלהם (Dock), טיפול בשינוי גודל החלון (Resize) ויישור (Align).

מדריך Silverlight – סידור פקדים

הטיפול ב Layout בטכנולוגיות קודמות לWPF או Silverlight כגון WinForms או MFC תמיד היה קשה ודרש כתיבת הרבה קוד רק כדי לקבל התנהגות סבירה. רק תחשבו לעצמכם איזה קוד נדרש כדי לסדר 3 כפתורים בשורה עם רווחים קבועים ביניהם. ומה קורה אם יש 2 שורות של כפתורים? וצריך לטפל בResize?
לרוב מתכנתים היו מתייאשים ופשוט מקבעים את גודל החלון…

עוד נושא שמשפיע על Layout הוא הטיפול בלוקליזציה (Localization) של אפליקציה, כלומר הטיפול באפליקציה שתומכת בשפות שונות. לדוגמא, הגודל של כפתור שמכיל את הטקסט "Speed" (מהירות באנגלית) אינו יכול להישאר זהה לכפתור שמכיל את הטקסט "Geschwindigkeit" (מהירות בגרמנית). לשם כך נדרשת מערכת Layout שתדע להתאים את גודל הפקדים לתוכן שלהם, במקרים שבהם זה נדרש.

ב Silverlight יש טיפול נוח, פשוט ומשוכלל לטיפול ראוי ב Layout. ע"י התבססות על רעיונות מתוך עולם הHTML, מיקרוסופט הצליחה להפיק מערכת Layout חזקה מאוד ועם זאת, נוחה לתפעול.

פאנל (Panel) הוא פקד שיכול להכיל בתוכו מספר פקדים ויודע לסדר את הפקדים בצורה מסוימת. בפרקים הבאים במדריך נלמד על הפאנלים השונים הקיימים.

מה נלמד בפרקים הבאים:

  1. שימוש בפקד StackPanel ליצירת Layout בסיסי
  2. שימוש בפקד Grid
  3. שימוש בפקד Canvas
  4. תכונות נוספות המשפיעות על Layout

תגיות: , ,

arikp

אריק פוזננסקי הוא יועץ בכיר ומרצה בסלע. הוא השלים שני תארי B.Sc. במתמטיקה ומדעי המחשב בהצטיינות יתרה בטכניון. לאריק ידע נרחב בטכנולוגיות מיקרוסופט, כולל .NET עם C#, WPF, Silverlight, WinForms, Interop, COM/ATL, C++ Win32 ו reverse engineering.

תגובות בפייסבוק