וובמאסטר - תיכנות ובניית אתרים

בחירת כותרות עבור האתר

K Logic קידום אתרים/‏ 6 מאי, 2008
F+
F-

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים בגוגל הינו הכותרת (TITLE) של האתר. לפי האלגוריתם הנוכחי של גוגל, ניתן אף להעריך כי ה-Title קובעת 20-25% מהדירוג הכולל של האתר. שילוב נכון של מילות המפתח בכותרת יכול לשפר באופן משמעותי את דירוג האתר, ולכן חשוב להשקיע מחשבה בבחירת הכותרות.

בעלי אתרים רבים שאינם מודעים לתחום הקידום נוטים להגדיר כותרת אחת לכל דפי האתר. לעתים קרובות האתר הינו אתר דינמי בו מסגרת האתר הינה קבוצה, ונוח להם להגדיר כותרת יחידה לכל העמודים. אין טעות חמורה מזו - מלבד העובדה שהכותרת עוזרת בקידום האתר, הכותרת הינה גם טקסט הקישור המוצג לגולש במנועי החיפוש. הכותרת היא האלמנט היחידי בו אנחנו מסוגלים לשלוט באופן מלא שיוצג לגולש המחפש במנועי חיפוש. בלי קשר לכל היתרונות האחרים, על הכותרת להראות לגולש כי הדף שלנו הוא המתאים למילים אותן הוא חיפש. כותרת אישית לכל עמוד היא חובה לאתר רציני.

אתרים רבים אחרים נוטים לבחור כותרות מאחד מהמבנים הבאים:

  • [שם האתר] - [כותרת הדף]
  • [כותרת הדף] - [שם האתר]

כלומר שם האתר מופיע בכל העמודים, ולידו שם העמוד. המטרה היא לרוב פרסום שמו של האתר והבלטת המותג. לגישה זו יתרונות וחסרונות:

היתרון: חשיפה של שמות המותגים - מנועי החיפוש נותנים חשיפה לאתר המופיע גבוה ברשימת התוצאות ולשמות המותגים שלך. כאשר הכותרת והתיאור של הקישור מופיעים בתוצאות החיפוש הגבוהות, אפילו אם הקישור אינו נלחץ, הוא עדיין חושף שם של אתר, את שם החברה הקשורה לאתר, וגם שמות מוצרים ושירותים. שמות המותגים הנחשפים נכנסים לתודעת לקוחות פוטנציאלים. ככל שיש יותר חשיפות כאלו, כך גם גדלים הסיכויים שהגולשים ברשת יזכרו את שמות המותגים ובסופו של דבר ייכנסו לאתר ויהפכו ללקוחות פעילים.

חסרון: בד"כ מי שמכיר את שם האתר יכנס אליו ישירות, ולא יחפש אותו בגוגל. את ה-title שווה לנצל בשביל לשים כותרת שהיא משהו שאנשים מחפשים, ולקדם את הדף עבור אותו נושא. ככל שה-title מכיל פחות מילים, המשקל של כל אחת בדירוג עולה. לכלל הזה יש שני יוצאים מן הכלל:

  1. אם לאתר יש שם גנרי שאנשים יחפשו בכל מקרה. (אם לאתר קוראים למשל
    free-games, הגיוני להכניס את שם האתר בכל כותרת).
  2. אם שם האתר שונה משם הדומיין. באופן כללי רצוי ששם האתר יהיה זהה לשם הדומיין, אבל לפעמים זה לא בדיוק מסתדר ואז צריך לוודא שימצאו אותך גם עבור שם האתר. אתר לדוגמה זה דפי זהב שמשתמש באות  d.co.il. במקרה של האתר הזה הגיוני להכניס את שם האתר רק לכותרת של העמוד הראשי.

במידה ואנחנו בוחרים לכלול את שם החברה בכותרת, מומלץ לבחור כותרת בה קודם מופיע שם הדף, ורק לאחר מכן שם החברה. למשל: "מאמר קידום אתרים בגוגל – K קידום אתרים" . תחילת הכותרת הינה החשובה ביותר, ונרצה כי מילות המפתח החשובות יופיעו קרוב ככל האפשר לתחילתה.

על ה-Title בכל עמוד להכיל את הביטוי או שני הביטויים החשובים ביותר, עבורם אנחנו רוצים לקדם את הדף. יש להמנע מ-Title ארוך (אורך מקסימלי ל-Title מומלץ הינו 8-10 מילים).

נוכל למשל לקדם שני ביטויים עם title מהצורה הבאה: " , - Company Name"


ניר אדר - מהנדס תוכנה, היוצר והרוח החיה מאחורי פרוייקט UnderWarrior - מאגר מידע מקיף בנושאי מחשוב ומתמטיקה. אחד ממפעילי קידום אתרים, המספקת שירותי אופטימיזציה לאתרים עבור מנועי חיפוש.
תגיות: SEO‏  /  קידום‏  /  גוגל‏  /  google‏  

תגובות בפייסבוק

תגובות למאמר



תגיות פופולאריות

X
הצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק להישאר מעודכן!
וובמאסטר © כל הזכויות שמורות