מדריך וורדפרס: העברת אתר וורדפרס עם ממשק ניהול Cpanel אל WebMatrix

‏ • Internet Israel

כפי שהראיתי במדריך עד כה, וובמטריקס היא תוכנה נהדרת שבה אפשר להשתמש על מנת ליצור בלוג מבוסס וורדפרס על המחשב האישי ואחרי כן להעלות אותו לאיזה ספק שאנו רוצים. במאמר זה אני אדגים כיצד לקחת אתר וורדפרס שקיים אצל ספק מסוים ולהכניס אותו אל תוכנות וובמטריקס על מנת לערוך אותו (אחרי כן ניתן יהיה להעלות אותו אל ספק איחסון אחר).

אני יוצא מנקודת הנחה שהספק משתמש ב-Cpanel. מה זה Cpanel? זהו פאנל הניהול של האתר שכל ספק מספק. איך נדע שמדובר ב-Cpanel? נכנס לפאנל הניהול של הספק הנוכחי שלנו ומסתכלים על הכותרת:

image

Hostgator למשל משתמשים ב-Cpanel וכמוהם ספקים רבים אחרים.

על מנת להעביר אתר מ-Cpanel אל WebMatrix אנחנו צריכים לבצע את הדברים הבאים:

 

1. התקנת וורדפרס

2. העברה פיסית של הקבצים אל המחשב שלנו

3. העברה של מסד הנתונים (שזה השלב הקשה)

 

התקנת וורדפרס

אנו נתקין וורדפרס כרגיל בוובמטריקס באמצעות בחירה בגרסה העברית של וורדפרס מ-Microsoft Web Gallery. למי שלא זוכר – ככה מתקינים וורדפרס על וובמטריקס.

לאחר ההתקנה, אנו ניגש לקובץ ה-wp-config.php שנמצא בתיקיה הראשית באמצעות וובמטריקס ונעתיק את תוכנו:

image

קובץ זה מכיל את ההגדרות החשובות לנו בוורדפרס.

את התוכן אנו נעתיק ונשמור על notepad או בכל מקום אחר (לא וורד), אפשר גם להכנס לתיקיה ולהעתיק את הקובץ באופן ידני. היכן התיקיה נמצאת? פשוט מאד! ניגש ל-Site ונוכל לראות:

image

מה שיש ב-Path זו התיקיה במחשב שלנו שבה יש את קבצי הוורדפרס שהתקנו זה עתה. אנו יכולים ללחוץ על הקישור וסייר החלונות יפתח לנו במקום המתאים.

העברה פיסית של הקבצים אל המחשב שלנו

אחרי שהעתקנו את wp-config.php אפשר לגשת להעתקת הקבצים הפיזיים מ-Cpanel. ניתן לעשות את זה באופן פשוט ביותר על ידי כניסה למנהל הקבצים ב-Cpanel:

image

אחרי כו יש לסמן את התיקיה שבה נמצאים כל הקבצים – בדרך כלל WWW:

image

נלחץ על compress (צד ימין למעלה)

image

נבחר בפורמט Zip ונלחץ על Compress Files

ונמתין כמה דקות. אחרי כן יופיע לנו חלון שמודיע שהוא כיווץ את הקבצים וקובץ חדש בשם www.zip:

image

שאותו נוריד, נפתח ונעביר לתיקיה שעל המחשב שלנו, נעתיק את תוכן התיקיה אל תוכן התיקיה של האתר שלנו. לא להבהל אם צריך לדרוס קבצים. בסופו של דבר, התיקיה של האתר שלנו צריכה להראות כך:

image

 

אחרי שסיימנו להעתיק את הקבצים, נבדוק שהכל תקין באמצעות הרצה של האתר עם וובמטריקס. אם הכל תקין, אנו נראה שהאתר לא ממש השתנה, אך יש לנו תוספים חדשים באיזור התוספים וכן עיצוב חדש באיזור העיצובים. עכשיו נותר לנו להעביר את מסד הנתונים.

העברת מסד הנתונים

נכנס שוב ל-Cpanel ונחפש את phpMyAdmin:

image

אחרי שלחצנו יפתח מסך שבו יש את כל מסדי הנתונים, אם יש לכם רק אתר אחד אז יהיה פה רק שני מסדי נתונים – information_schema ומסד הנתונים של האתר שלכם שאותו אנו נעתיק.

אנו נלחץ על לשונית export:

image

אחרי כן נבחר את מסד הנתונים (לצורך הדוגמא internet_design)

ואז נגלול למטה, נוודא שיש V ליד Save As File ואז נלחץ על Go:

image

נשמור את הקובץ במקום בטוח ונזכור היטב איפה שמנו. אני מציע לשים אותו ישירות בכונן C או בכונן D.

שמרנו? מצויין, עכשיו לחלק הקשה באמת – הייבוא שלו אל מסד הנתונים שלנו. נפתח את תוכנת וובמטריקס שלנו ונסתכל מה שם מסד הנתונים שבו אנו משתמשים. זה הרבה יותר פשוט ממה שאנו חושבים – כל מה שעלינו לעשות זה ללחוץ על Databases בתפריט בצד שמאל למטה ואז להסתכל איזה שם כתוב ליד העיגול הצהוב – שימו לב שמדובר בעיגול הצהוב ולא במשהו אחר ותסתכלו היטב על התמונה:

image

יש לכם את השם? מצויין, השלב הקשה עוד מעט מאחורינו. אנחנו נחפש את תוכנת MySQL Command Line Client, היא הותקנה יחד עם וובמטריקס (באמת!) אנו נחפש אותה ונפעיל אותה

image

אחרי שהפעלנו יופיע בפנינו חלון שחור קטן, שם נידרש להקיש את הסיסמה. מה? איזו סיסמה? זו שבחרנו בתהליך ההתקנה של webmatrix, זוכרים?
אחרי שהכנסנו את הסיסמה, אנו נכניס את הפשתגן הבא:

\. C:\YOURFILE.sql

כאשר YOURFILE.sql זה שם הקובץ שהורדנו קודם.

image

זה הכל! ירוצו כמה וכמה שורות, זה יכול לקחת קצת זמן וזה הכל!

עכשיו כל מה שנותר לנו לעשות זה להעתיק את קובץ ה-wp-config.php שהעתקנו את התוכן שלו קודם חזרה אל המיקום המקורי שלו תוך דריסה מלאה של מה שהיה קודם ו… זה הכל! אם נריץ שוב את האתר באמצעות הוובמטריקס נראה שכל התוכן והעיצוב של האתר עבר. עכשיו אנחנו יכולים לעבוד עליו בניחותא.

תגיות: , ,

רן בר-זיק

מתכנת PHP מנוסה ובעל ידע רב בפיתוח לאינטרנט על בסיס LAMP. מומחה במערכות דרופל, ג'ומלה ו-וורדפרס. שולט היטב בכל מה שקשור לפרונט אנד: JavaScript: jQuery ו-MooTools,ActionScript 2/3 וכמובן HTML 5 + CSS 3.אינטרנט ישראל: www.internet-israel.com

תגובות בפייסבוק