שיווק באינטרנט באמצעות הפצת מאמרים

‏ • 23 באוגוסט, 2005

אחד מעמודי התווך של כל פעילות שיווק באינטרנט הנה פעילות חילופי קישורים אשר תוצאתה היא הגדלת מספר דפי האינטרנט המצביעים לאתרך, בשאיפה לכמה שיותר הפניות רלוונטיות מאתרים העוסקים בתחומי תוכן קרובים. ברור כי ההצבעה לאתרך מאתר העוסק בתחום תוכן קרוב משפיעה על התנועה הרלוונטית לאתרך הן מתוצאות חיפוש והן באופן ישיר מההצבעה, ותנועה רלוונטית מגדילה בסופו של דבר את כפות הפניות או העסקאות אשר יוצר האתר.

במאמר זה נעבור על אחת מהדרכים היעילות ביותר כיום לגיוס הצבעות איכותיות שכאלה – הפצת תוכן.


מהי הפצת תוכן?

ברשת האינטרנט עולים אתרי תוכן חדשים מדי יום, ואתרים אלה צמאים לתוכן חדש ועדכני בתחומם. במקביל, ישנם בעלי אתרים רבים אשר להם יכולת כתיבת תכנים איכותיים והם מעוניינים באפיקים חדשים ויעילים לשיווק אתרם באינטרנט. כאשר מתבצעת פעילות הפצת תוכן, מציג כותב המאמר את התוכן שלו באתרו, ומציין כי ניתן להעתיק את התוכן בחופשיות, בתנאי שהמאמר מועתק בשלמותו, כולל המידע על הכותב והקישורים לאתר המקור הנמצאים בסוף המאמר. כאשר אתר תוכן משתמש בתכנים אלה, כל מאמר הנמצא בשימוש יוצר למעשה את הסוג האיכותי ביותר של ההצבעה שהינה הצבעה מאתר העוסק בתחום תוכן קרוב. ככל שהמאמר מועתק / מופץ יותר פעמים, כך עולה כמות הקישורים הרלוונטיים, עולה כמות הגולשים באתר, ועולה משמעותו של האתר במלות המפתח הקשורות לתחום התוכן שלו במנועי החיפוש.

מהן רשתות להפצת תוכן?

רשתות להפצת תוכן הנם ארכיוני מאמרים חינם אשר נבנו על מנת לשרת מטרה זו של הפצת תוכן חינם, תוך התבססות על כספי מפרסמים כמודל רווח ברוב המקרים. רשתות אלה מכילות בדרך כלל אוספים של אלפי פריטי מידע ואף יותר, המתעדכנים מספר פעמים ביום ומרכזים אליהם תנועה גדולה של וובמסטרים ומנהלי אתרים כמו גם קוראים מן השורה המתעניינים בתוכן המאמרים. בכדי לזכות לחשיפה הגדולה ביותר, מפיצים בדרך כלל כותבי המאמרים את התוכן שלהם בכמה מנועי הפצת מאמרים, וזאת בתקווה שמאמריהם יועתקו פעמים רבות ככל האפשר.

מהו יחסם של מנועי החיפוש לתוכן משוכפל?

לשאלת יחסם של מנועי החיפוש ישנן שתי פנים: האחת כלפי בעלי האתרים המשתמשים בתוכן משוכפל והיא השאלה של היכן יופיעו בדירוג תוצאות החיפוש של שאילתה רלוונטית. השאלה השנייה הנה מצד כותבי התוכן, ומתייחסת למה מתרחש בגוגל עם קיום מספר גבוה מאוד של הצבעות מאתרים שונים המכילים את אותו הטקסט במסך.

ובכן, מבחינת מיקום המאמר בתוצאות חיפוש, אין ספק כי מנועי החיפוש השונים, ובעיקר גוגל, יודעים לזהות היכן פורסם המאמר קודם ולהיכן הוא הועתק, ומתעדפים את סידור התוצאות בהתאם לסדר זה. עם זאת, באלגוריתמים של מנועי החיפוש השונים ישנם נדבכים רבים נוספים אשר משפיעים על תוצאות החיפוש, וכמו בכל תחום, גם כאן יכולים בעלי אתרים להשתמש בטכניקות שונות ולהביא את אתרם למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ובכך להפחית את החסרון של התחרותיות בתוצאות חיפוש על תוכן זהה ומשוכפל.

מבחינתם של כותבי התוכן, בהתייחס לשאלה מה מתרחש בגוגל עם קיום מספר גבוה מאוד של הצבעות מאתרים שונים המכילים את אותו הטקסט במסך, יש לזכור כי המאמרים בעלי הערך הגבוה ביותר באינטרנט מצוטטים פעמים רבות ואף מפנים למקורם, ופסילה של פרמטר זה באלגוריתם תביא לפגיעה באיכות תוצאות החיפוש ברמה המיידית ובטווח הארוך. כמו כן, הפצת מאמרים יוצרת מצב בו אתרים רבים העוסקים בתחומי תוכן קרובים אליהם יוצרים הפנייה במסך בו רובו הגדול של הטקסט נכתב על ידי כותב התוכן ובעל האתר בעצמו, ומפנה אליו בצורה בה הוא קבע לנכון. כך, בהגעה לסיטואציה זו בו אתה הוא כותב התוכן, ואתה קובע אילו מלים יופיעו במסמך ואילו מתוכן יקשרו לאתרך, אתה הוא זה שקובע את החוקים ושולט בהם, ואתה יכול להכווין את מאמצי השיווק של אתרך לתחומים שונים ובמלים שונות לפי ראייתך.

סיכום דבר

ניתן לציין כי פעילות חילופי תוכן הנה כיום חלק בלתי נפרד מסל פעילויות השיווק של אתרי אינטרנט, וטוב שכך. שוב, אנו רואים כאן את השפעתו החזקה של הקשר שבין תוכן איכותי לשיווק בצורתו הישירה והברורה ביותר. בעוד התועלות לכותב ולמפרסם הנן רבות כמפורט לעיל, הרווח הגדול ביותר הנו לקהל הגולשים באינטרנט אשר נהנה מתוכן חופשי, חינמי, עדכני ובעל חשיפה והפצה בקנה מידה גדול ותכוף.


אודות הכותבת:
מיכל מורנו הנה מנהלת תוכן ועורכת באתר “מאמרים” – הרשת הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט

לביקור באתר מאמרים לחץ כאן, לפתיחת חשבון חינם לחץ כאן ולהגשת מאמרים לחץ כאן

תגיות: , ,

תגובות בפייסבוק