דף שגיאה 404 מותאם אישית

‏ • 27 ביולי, 2002



באתרי אינטרנט רבים נתקל הגולש לא אחת בקישור שבור או בדף שאינו קיים. במקרים רבים המידע שהוא מקבל הוא בדף סטנדרטי שבו כתוב כי הדף אינו נמצא ומבקש מהגולש לחזור לעמוד שממנו הוא הגיע.

לרוב זה מספיק לגולש כדי לתקן את הטעות וברוב המקרים אין צורך ביותר מכך.

הבעיה קיימת העוצמה גדולה יותר באתרים אשר עוסקים במכירה. גולש שימצא בדף כזה, יתכן שפשוט יחליט לוותר על הליך הקנייה – לעיתים מתוך משבר אמון (“מה האתר שלהם לא תקין? בטח החברה הזו לא רצינית…”), ולעיתים מתוך עצלנות (“..טוב…שגיאה…יאללה…נעבור הלאה…”).

במקרים שציינתי אתר המכירות יפסיד לקוח שיכל לרכוש מוצר אם רק היה מקבל יחס שונה. למה הדבר דומה. דמיינו עצמכם נכנסים לחנות לקנות מוצר…. אתם בוחנים את החנות…מעבירים מבט…לא מצאתם….יצאתם מהחנות ונגמר הסיפור.
עכשיו…מה היה קורא אם מוכר היה מבחין בכם מסתובבים בחנות ומציע לכם עזרה? יכול להיות שהכל היה נגמר אחרת.

כך גם באתר מכירות…זה לא שונה מחנות רגילה. חשוב לתת ללקוח תחושה נעימה לעזור לו להתקדם לעבר הרכישה ולא להקשות עליו או לגרום לו לספקות.

עכשיו, איך כל זה קשור ל-404 ? פשוט מאד…שוב נשתמש בדמיון….לדוגמא נכנסים לחנות ספרים ראיתם על מדף מסויים את הספר שאתם רוצים….החלטתם לחזור ולרכוש במועד מאוחר יותר….יצאתם מהחנות…חלף שבוע וחזרתם…אתם נגשים למדף בו ראיתם את הספר לפני שבוע….אופס אין ספר.
עכשיו שתי אפשרויות:

  • איש לא מסייע לכם…במילא כבר ראיתם ספר דומה בחנות אחרת…פשוט מוותרים על הרכישה והולכים לחנות הסמוכה.
  • מוכרת חייכנית רואה כי אתה לא מוצא את שאתה מחפש ניגשת אליך ומפנה אותך למדף בו נמצא הספר….

מה עדיף?

אז 404 – הודעת השגיאה עושה את עבודת המוכרת החייכנית…אם רק הגדירו אותה לעשות כן.

לכן, כאשר אתם בונים אתר ואתם לא רוצים לאבד גולשים…כל מה שתצטרכו הוא להכין הודעת שגיאה נעימה יותר…היא לא צריכה להיות מדהימה אבל היא צריכה להיות מסבירת פנים…לשתול אותה באתר שלכם וכך תוכלו לשמור על הגולש בתוך האתר ולא לאבד ” לקוחות “.

באינטרנט יש אתרים רבים שהפכו את עניין הודעת 404 ליצירות אומנות, לשעשוע ולדבר הומוריסטי וזה יפה אך בל נשכח כי להודעות שגיאה אלה חשיבות עצומה בשמירה על הקשר עם הגולש.

בהצלחה!
www.agate.co.il

תגיות: , ,

תגובות בפייסבוק