מדריך דרופל – הפעלת cron ב-IIS

‏ • Internet Israel

כאשר אתם יוצרים דרופל באמצעות וובמטריקס, סביר להניח שמהר מאד תקבלו התרעה שעליכם לבחון את דף הסטטוסים שלכם ושם תראו התרעה על כך שה-cron לא עובד. בשלב הזה רוב הסיכויים שתסתכלו שמאלה וימינה, תמלמלו 'מלח מים מלח מים' ותתעלמו מהעניין הזה. במאמר הזה אני אסביר מה זה cron ואיך לגרום לו לפעול יחד עם וובמטריקס.

cron זו מילה גדולה למשהו מאד קטן – תוכנה קטנה שרצה ובאמצעותה אנו יכולים לגרום לפקודות שונות לרוץ בזמנים שונים ומשונים לפי בחירתנו. דרופל מכיל דף אינטרנט מסוים שיש להכנס אליו באמצעות דפדפן כל פרק זמן מסוים (בדרך כלל כל 24 שעות) הכניסה מפעילה טריגר שגורמת לכמה מודולים שונים לרוץ. המודולים האלו לא חיוניים ברובם ולא יגרמו לדרופל שלא לעבוד, אבל זה חשוב מאד לגרום ל-cron לעבוד.

הפעלת cron קלה מאד כאשר אנו עובדים מסביבת לינוקס. אני לא אכנס להסברים על לינוקס כאן אלא אסביר כיצד להפעיל אותו דווקא על גבי חלונות – למערכות דרופל שיושבות על וובמטריקס ובהמשך על שרתים מבוססי חלונות שהעלינו אותם באמצעות וובמטריקס.

הפעלת ה-cron באופן ידני

כפי שציינתי אפשר להפעיל את ה-cron באופן ידני באמצעות כניסה פשוטה לדף. כיצד אנו יכולים להכנס לדף? אנו נכנס לפאנל הניהול ואז אל דו"ח מצב:

image

בדו"ח המצב אנו רואים את כל הבעיות שיש לנו באתר ואפילו המלצות איך לפתור אותן. אם התקנתם את האתר באמצעות וובמטריקס סביר להניח שלא יהיו בעיות מיוחדות בהתקנת האתר. צבע ירוק משמעו סטטוס תקין, צבע צהוב משמעו התרעה (לאו דווקא משהו שצריך להכנס ללחץ בגללו) וצבע אדום מצביע על שגיאה שיש לפתור אותה.

image

משימות תחזוקה cron מופיע למטה (יש לגלול מעט את העמוד על מנת לבחון את משימות התחזוקה). אנו נראה מתי היתה הריצה האחרונה של ה-cron וגם קישור שאם נכנס אליו נוכל להריץ את ה-cron באופן ידני.

image

טוב, אז ככה מריצים cron, אבל ברור שבאתר רגיל אנחנו לא נכנס כל 24 שעות להריץ את ה-cron באופן ידני. זה אידיוטי וטפשי.

הפעלת ה-cron באמצעות חלונות

אנחנו יכולים לקנפג את המחשב שלנו להריץ תוכנה קטנה בשם scheduler שתכנס אל הדף הזה במקומנו כל 24 שעות. אנו נעתיק את הקישור להפעלה חיצונית של cron:

image

אחרי זה ניגש להפעלת ה-scheduler. זו תוכנה שנמצאת בכל גרסה של חלונות – גם על XP וגם על חלונות 7 – כך מגיעים אליה באמצעות חלונות 7:

image

המטרה שלנו היא ליצור Task שבו יש הפעלה של דפדפן כלשהו (לצורך הדוגמא אינטרנט אקספלורר) שיכנס בכל 24 שעות אל האתר שלנו. אנו נלחץ על הוספת Task חדש:

image

אחרי כן נכניס את שם המשימה (זה פנימי עבורנו):

image

נתקדם ללשונית ה-Triggers ונלחץ על New:

image

אנו בוחרים ריצה כל 24 שעות בזמן שיתאים לנו ועוברים ללשונית Actions:

image

בלשונית זו אנו יוצרים את המשימה, אנו מכניסים את הטקסט הבא:

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe http://localhost:19474/cron.php?cron_key=8tF3OHxf6azgvA1g-e9YR6-M5Xmeq_1Sy0p_wDWCpNk"

כאשר אנו מקפידים להציב את הלינק שלנו במקום מה שיש מיד אחרי ה-iexplore.exe. הפקודה הזו פשוט פותחת את הדפדפן ונכנסת את הקישור. כאשר הקישור יכול להיות ב-localhost או כל כתובת אינטרנט אחרת. כך אנו מפעילים את ה-cron שלנו על פלטפורמת חלונות.

תגיות: , , ,

רן בר-זיק

מתכנת PHP מנוסה ובעל ידע רב בפיתוח לאינטרנט על בסיס LAMP. מומחה במערכות דרופל, ג'ומלה ו-וורדפרס. שולט היטב בכל מה שקשור לפרונט אנד: JavaScript: jQuery ו-MooTools,ActionScript 2/3 וכמובן HTML 5 + CSS 3.אינטרנט ישראל: www.internet-israel.com

תגובות בפייסבוק