מסחר אלקטרוני ברשת

‏ • 21 ביולי, 2005

מסחר אלקטרוני, מה זה?

מסחר אלקטרוני, הוא שם שניתן לאפשרויות צריכה ורכישת פריטים דרך רשת האינטרנט. באמצעות צורת מסחר זו, הלקוח והקונה לא צריכים להפגש זה עם זה ובעיקרון אין צורך לזוז מהבית.


למי זה מתאים?

מסחר אלקטרוני, מתאים בעיקרון לכולם! ניתן למצוא ברשת האינטרט כמעט את כל המוצרים שקיימים. החל ממוצרי תינוקות ועד מוצרי הלבשה וביגוד, מכשירי אלקטרוניקה וספרים. השימוש בצורת הקנייה החכמה הזו, תקל במיוחד על אנשים שאין להם זמן וכח לצאת מהבית ולהסתובב בעשרות חנויות בשביל למצוא פריט מסויים. קליק אחד קטן על העכבר שלך, ומצאת את המוצר הרצוי.


איך איתור המוצר המבוקש מתבצע?

כדי למצוא את המוצא שלך ביתר קלות, עקוב אחר השלבים הבאים:
שלב ראשון- גלוש לאחד מאתרי הסחר האלקטרוני ברשת (ישנם אלפי אתרים. ניתן למצוא בכל מנוע חיפוש ראו בנספח בסוף מאמר זה.)
שלב שני- חפש בתוך האתר את הקטגוריה אליה משתייך המוצר. (מחשבים, הנעלה, ביגוד, ספרים, צעצועים…)
בחירת המוצר אותו אתה רוצה, מתוך מגוון של אפשרויות. הקפד לבחור בחברה אמינה, וותיקה ומקצועית.
שלב רביעי- הזמן את המוצר דרך אותו אתר.


השאר תמיד מאובטח

רוב הרכישות האלקטרוניות, מתבצעות בעזרת כרטיסי אשראי, שצריכים להיות מוגנים ומאובטחים מכל משמר. במידה והאתר שמספק את אפשרות המסחר לא יגן על פרטיך ופרטי כרטיס האשראי, חלק מהפרטים עלולים להגיע לידיים רעות שיעשו בהם שימוש לרעה. לכן, יש לדאוג לכמה אמצעי אבטחה:
1. לעולם, לא למסור פרטים לאתרים מפוקפקים או לא מוכרים. מומלץ להתייעץ עם חברים שכבר קנו באותו מקום ולשאול את דעתם, או להכנס לפורומים באינטרנט שעוסקים במסחר אלקטרוני.
2. שימו לב לסימן האבטחה של פרוטוקול ה SSL שצריך להופיע על הדפדפן. פרוטוקול זה,מבטיח שהפרטים שנמסרו, יישארו רק בינך לבין בעל האתר ושום גורם זר אחר לא יוכל לעשות בהם שימוש. באתרים המשתמשים בצורת הבטחה זו, יופיע מין סימן של מנעול צהוב בשורת הדפדפן התחתונה. בשביל לקרוא עוד על SSL לחצו כאן
3. עיינו בחוק הגנת הצרכן במסחר אלקטרוני דרך הכתובת הזאת
4. אל תתפתו לקנות מאתרים המציעים "מצבעי ענק" או מתנות מיוחדות שנראות לכם מוגזמות. לפעמים זייפנים מנסים לגרום לאנשים לקנות מהם דרך האינטרנט במכירים זולים יתר על המידה ובסופו של דבר, מתגלה שהכסף הלך סתם…


לסיכום, יתרונות וחסרונות של מסחר אלקטרוני

כדי לסכם את הנושא של רכישת שירותים או מוצרים ביאנטרנט, ניתן, בראשי פרקים, את ההיתרונות והחסרונות של שימוש במסחר אלקטרוני.
התרונות:
1. המסחר האלקטרוני, הוא חידוש טכנולוגי מהפכני, שבזכותו אין על הלקוח לקום מהכיסא בשביל לרכוש מוצרים שונים. הרכישה היא פשוטה מאוד ולא דורשת מצד הלקוח שום מאמץ.
2. המסחר ברשת, מציע לנו מכירים מצויינים ומבצעים שונים
3. כיום, יש מאות אתרי מסחר אלקטרוני, דבר שיוצר תחרות גדולה בשוק הזה. וידוע, שמכל תחרות בין חברות מכירה- בסופו של דבר הלקוח הוא זה שמרוויח.
חסרונות
1. במסחר האלקטרוני, אתה לא פוגש את האדם ממנו אתה קונה את המוצר. אין אתה יודע מי הוא והאם הוא באמת מוכר תמים ולא פושע מסוכן.מקרי גניבה והעמדת פנים יכולים לקרות לכם אם לא תשימו לב טוב.
2. כדי לסחור ברשת, לא צריך לצאת מהבית, דבר שיכול בסופו של דבר להזיק. אנשים, שרגילים לצאת בדר"כ לקניונים ולחניות, יפסיקו לעשות זאת והתקשורת הבין- אישית של פנים מול פנים תלך ותצתמצם.
3. מסחר אלקטרוני יכול להטעות אם לא יודעים להשתמש בו בצורה הנכונה והיעילה, ויכל להווצר מצב בו קניתם מוצר מסויים, שבעצם התכוונתם לקנות מוצר אחר. גם פה יש לבדוק טוב טוב ולשים לב לכל הפרטים הקטנים.


נספח- אתרי מסחר אלקטרוני ברשת:


מיותס– אתק רכישה אינטרנטי המציע מוצרים כמו ספרים, סרטים, מוסיקה, DVD ועוד…
p1000– מגוון מוצרים לרכישה באינטרנט בקטגוריות שונות. מציע אפשרות לרכישות פומביות, קבוצתיות וכד'…
ZAP– אתר להשוואת מחירים. בחרו במוצר שאתם רוצים והאתר הזה ישווה אותו עם מגוון של אתרי קניות
Walla Shops– אתר קניות באינטרנט המציע כמעט מכל המוצרים שיש כיום בשוק.
הוד-עמי– אתר להזמנת ספרים מהוצאת הוד עמי דרך האינטרנט.
זוהי רשימה מצומצמת מאוד של אתרי קניות ישראלים באינטרנט. השתדלתי לרשום את האתרים הבטוחים ביותר שאני מכיר, אך עדיין חשוב שגם אתם תבדקו אותם: האמינות והבטיחות של האתרים חשובה מעל הכל.



כל מה שנאמר במאמר זה, הוא בגדר המלצה בלבד. אין כותב המאמר אחראי על השימוש שיעשה כתוצאה מקריאת המאמר. אנא מכם, שמרו על כרטיס האשראי שלכם, בידקו טוב את האתר לפני שאתם קונים ממנו ואל תתפתו לרכוש מאתרים לא אמינים.

תגיות: ,

תגובות בפייסבוק