מדריך PHP

מדריך PHP: פונקציות עזר והשימוש בדוקומנטציה

‏ • Internet Israel

הדוקומנטציה של PHP היא כל כך חשובה וכל כך מסייעת שהפרק הזה יוקדש לה ומה אפשר למצוא בה.

נניח שיש לי מערך חביב אך לא מאד מסודר:

<?php
$my_arr = array(3,1,2,6,5,6,4);

ומבקשים ממני למיין אותו. מתכנת צעיר יאוץ-ירוץ לו ויתחיל לכתוב אלגוריתם מסובך שמקבל את המערך ואז ממיין אותו. מתכנת יותר מנוסה יחפש בדוקומנטציה של PHP – אולי יש פונקצית עזר שיכולה לסייע לו.

הקישור לדוקומנטציה: http://www.php.net/manual/en/index.php

אני יכול לקרוא את כל הדוקומנטציה אם ממש משעמם לי או לחפש בה. אם נחפש sort:

Search sort in php.net

אז נגיע לדף הבא: http://il2.php.net/manual/en/function.sort.php

הדף הזה מציין פונקצית עזר בשם sort, בואו נעבור על הדף ונבין מה קורה פה:

sort function in PHP.net

בתחילת הדף יש תיאור קצרצר של הפונקציה.

אחרי כן מגיע הסבר מהיר על דרך השימוש. להסבר הזה יש חוקיות קבועה: ראשית הוא פותח במה הפונצקיה מחזירה כאשר זה יכול להיות מספר (integer), טקסט (string), מערך (array) ומשתנה בוליאני (bool) שזה או true או false.

אחרי כן מגיע שם הפונקציה שהוא sort ואז הפרמטרים, כאשר פרמטרים אופציונליים שלא חייבים להכניסם מוקפים בסוגריים מרובעות. ליד כל פרמטר מוסבר איזה סוג הוא צריך להיות.

קל לראות שהפונקציה sort צריכה לקבל מערך כלשהו ויכולה (לא צריכה) לקבל פרמטר של סוג המיון.

בחלק התחתון יש פירוט יותר נרחב של סוג הפרמטרים, כאן אנחנו יכולים לראות מה אני יכול להכניס כשאני בוחר את סוג המיון.

אם נגלול למטה, נוכל לקרוא פרטים נוספים אודות הפונקציה:

information about sort function in PHP.net

יש הסבר מפורט על הערכים המוחזרים ו(הדבר החשוב ביותר) דוגמא. למטה יותר יש הערות נוספות שכותבי הדוקומנטציה חשבו שהם חשובים מספיק. בפונקצית sort למשל, הכותבים מזהירים משימוש ב-sort כאשר יש לנו מערך מעורב:

sample alert in PHP.net

בסופו של דבר יש גם שמות של פונקציות דומות ואז יש גם מקום לתגובות. הרבה מאד פעמים התגובות כוללות מידע חשוב ודוגמאות. (שימו לב שמטרת התגובות הן לא בקשות להבהרה ושאלות תמיכה, לפיכך תמנעו לעצמכם את הבושות ואל תשאלו שם).

כך נראה תיעוד של כל פונקציה ופונקציה בדוקומנטציה – ברגע שלומדים להשתמש בה ואוזרים מספיק סבלנות בשביל לקרוא ולו את התיאור הראשוני, נמנעים מהרבה כאב ראש.

ואיך נשתמש בפונקצית sort? בדיוק כמו שהראו לנו, נכניס את הארגומנט הראשון שהוא המערך שלנו וזה הכל – אני בוחר שלא להשתמש בארגומנט השני.

<?php
$my_arr = array(3,1,2,6,5,6,4);

sort($my_arr);

print_r($my_arr);

נסו ותהנו! ישנן מאות של פונקציות עזר, ולא נעבור על כולן כאן. ניתן לחפש אותן באמצעות מנגנון החיפוש המובנה של הדוקומנטציה או באמצעות גלישה בדוקומנטציה. מה שחשוב הוא לא לנסות לעשות דבר ללא מבט, ולו מהיר, בדוקומנטציה. ככל שתשתפשפו יותר בתחום, כך תכירו יותר פונקציות כאלו ותדעו לחפש בדוקומנטציה יותר מהר.

תגיות: , ,

רן בר-זיק

מתכנת PHP מנוסה ובעל ידע רב בפיתוח לאינטרנט על בסיס LAMP. מומחה במערכות דרופל, ג'ומלה ו-וורדפרס. שולט היטב בכל מה שקשור לפרונט אנד: JavaScript: jQuery ו-MooTools,ActionScript 2/3 וכמובן HTML 5 + CSS 3.אינטרנט ישראל: www.internet-israel.com

תגובות בפייסבוק