קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים?

‏ • 1 במרץ, 2009

הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO – Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC – Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?

יש להבין כי קישורים ממומנים הם פרסום לכל דבר ועניין. היתרון הגדול של סוג פרסום זה הוא במהירות התגובה שלו ובגמישות. אם אתה יודע איך לנהל פרסום שכזה, האתר שלך עשוי לקבל זרם של לקוחות. החיסרון הוא שברגע שהפסקת לפרסם, נפסקת גם התנועה לאתר. מי שמנסה למכור לך פרסום PPC, זה מכיוון שזה מה שהוא יודע לעשות ולכן הוא “דוחף” את מה שהוא יודע לעשות.

קידום אורגני הוא שיווק האתר במנועי חיפוש במילות מפתח נבחרות. היתרון של קידום אורגני הוא שאתה בונה לך נכס באינטרנט ולאורך זמן. דירוג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש יביא לך זרם אדיר של פניות, הרבה יותר פניות מאשר תקבל מפרסום קישורים ממומנים. החיסרון הוא שהתהליך אורך כמה חודשים.

למעשה, גם קידום אתרים אורגני וגם קישורים ממומנים עשויים להיות חשובים להכנסות, אך לעולם אינך יכול לדעת עד שתנסה. יש לבחון את שניהם כדי לראות אם הם עובדים עבור המודל העסקי שלך וסוג האתר שלך. אולם, יש לנקוט משנה זהירות ולוודא כי הבדיקות מתבצעות על ידי גורם המתמצא במורכבויות השונות של שיווק באינטרנט ובמנועי החיפוש. אחרת, אתה עלול להגיע למסקנה השגויה ששיווק זה אינו עובד עבורך, בעוד שהאמת היא שהוא פשוט לא בוצע נכון.

כפי שאני רואה את זה, לאורך זמן עלויות הפרסום בקישורים ממומנים צריכה לרדת וההשקעה בקידום אורגני צריכה לעלות, כך שלבסוף מרבית התקציב הולך לקידום אורגני ורק מקצתו לקישורים ממומנים.

סיכום

אם רק עכשיו פתחת אתר, אין לך ברירה אלא להוציא כסף על קישורים ממומנים כי למנועי החיפוש ייקח זמן להכיר ולדרג אותך. אבל, כבר מהתחלה יש להתחיל ולקדם את האתר באופן אורגני כי בסופו של דבר ההשקעה הכי משתלמת באינטרנט, ה- ROI הכי טוב, נמצא בקידום אורגני.


זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר “מועדון קריאה”.

תגיות: , ,

זהר עמיהוד

זהר עמיהוד, מומחה שיווק וקידום אתרים באינטרנט. עוזר לבעלי עסקים להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות. מרצה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר.

תגובות בפייסבוק