קידום אתרים במנועי חיפוש

‏ • 11 בספטמבר, 2004

הגדרה


פעולות שמטרתן הגדלת מספר המבקרים באתר על-ידי שיפור דירוג האתר בתוצאות חיפוש אחר מילות מפתח רלוונטיות במנועי חיפוש. המטרה – להיות מספר 1 (או לפחות בעשיריה הפותחת).


שלבים בתהליך קידום אתר באינטרנט


מחקר מילות מפתח

השלב הראשון בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש הוא ביצוע של מחקר מקיף לגבי מילות מפתח המתאימות לאתר שלכם. מפתיע עד כמה בעלי אתרים לעיתים אינם מודעים למילות המפתח שבאמת מתאימות להם. מעבר לבחירת המילים, נועד שלב זה גם לקביעת עדיפות בקידום מילות המפתח – לבחור את המילים בעלות החשיבות הגבוהה ביותר לקידום, ואלה הנמצאות בחשיבות משנית.


את התהליך מבצעים באמצעות בדיקה של הלוגים של האתר הקיים, בדיקת האתרים המתחרים ושיחה עם אנשים העשויים לתת לכם רעיונות למילים עליהן לא חשבתם קודם.


תכנון מבנה האתר

כדאי לזכור כי אתר קל לניווט עוזר גם למשתמשים שלכם, וגם למנועי החיפוש. חשוב לשמור על היררכיה פשוטה באתר – לא יותר משני קליקים עד לדף הרחוק ביותר. במידה ואתם לא מסוגלים לשמור על היררכיה פשוטה, יש להוסיף לאתר “מפת אתר” אליה ניתן יהיה להגיע מן הדף הראשי, ושממנה אפשר יהיה להגיע לכל דף אחר באתר. גם במבנה העץ של האתר כדאי לשמור על מבנה פשוט, ולא להתרחב על יותר מאשר שתי רמות (אלא אם אין ברירה ובאתר יש כמות מידע גדולה).


בניית תוכן

תוכן מקורי ורלוונטי הוא המפתח למיקום טוב במנועי חיפוש. חשוב מאד כי האתר שלכם יהיה עשיר בתוכן עד כמה שניתן. כדאי לכם לתכנן לכיוון של לפחות 100 דפים באתר! והכוונה לדפים עם תוכן אמיתי, לא סתם קישורים או העתקים של דפים קיימים. והכי חשוב לזכור – טקסט יותר טוב מגרפיקה! מנועי החיפוש אוהבים לקרוא טקסט, ואין להם יכולת לקרוא טקסטים המופיעים בתמונה. גם אתרים הפועלים בפלאש אינם חביבים על מנועי החיפוש (בלשון המעטה…).


אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש

לא לכל מקום בדף יש את אותה חשיבות בעיני מנועי החיפוש. ישנם מקומות בהם ישנה חשיבות רבה יותר למקם את מילות המפתח הרלוונטויות אותן בחרתם. שתיים מהדוגמאות החשובות הן אזור הכותרת של הדף (Title), וכותרות המופיעות בתוך הטקסט (H1, H2, וכו’). הטעות הנפוצה ביותר של בעלי אתרים היא לחשוב כי יש חשיבות לתגי המטה (Meta Tags), שכיום מנועי החיפוש מתעלמים מהם. על ידי שילוב מילות המפתח במקומות הנכונים בקוד האתר ובתוכן, תהפכו את האתר שלכם לאטרקטיבי יותר בעיני מנועי החיפוש. יש להימנע מאופטימיזציית יתר – מנועי החיפוש לא אוהבים את זה.


בניית קישורים

זהו אולי התחום הקשה ביותר בזמן קידום אתר – השגת אתרים רבים עד כמה שניתן שיקשרו אל האתר שלכם. מנועי החיפוש מתייחסים אל אתר המקשר אל האתר שלכם כהצבעת אמון באתר שלכם, ובעת סידור האתרים בתוצאות החיפוש, הם יתנו משקל גדול יותר לאתרים אליהם מקשרים אתרים רבים יותר.


בהצלחה!


נכתב על-ידי SEO Israel– קידום אתרים


כל הזכויות שמורות 2004 – SEO Israel
אין לעשות שימוש בחומר ללא אישור מראש של SEO Israel

תגיות: , , , ,

תגובות בפייסבוק