תגיות
מדריך WPF – הקדמה וסביבת העבודה
WPF או בשמה המלא Windows Presentation Foundation, היא הטכנולוגיה העדכנית ביותר מבית מיקרוסופט ליצירת תוכנות בעלות ממשק משתמש גרפי לסביבת Windows. WPF מאפשרת יצירת תוכנות בעלות ממשק משתמש מרהיב, תוך...
המשךמדריך WPF – תוכנית ראשונה
בפרק זה ניצור אפליקציית WPF ראשונה. האפליקציה שלנו תכיל כפתור אחד ותציג הודעה כאשר נלחץ על הכפתור. ראשית נפתח את סביבת הפיתוח: לחצו על כפתור Start, בחרו ב All Programs,...
המשךמדריך WPF – שפת XAML
שפת XAML (מבוטא zamel) הינה שפה לתיאור ממשק משתמש (UI). שפה זו מבוססת על פורמט XML. אחת הסיבות המרכזיות לעבודה עם שפת XAML היא שקל מאוד להגדיר בעזרתה את מבנה...
המשךמדריך WPF – השמת Properties
בפרק זה במדריך נמשיך את הדיון בשפת XAML ונראה בהרחבה כיצד ניתן לקבוע ערכים לתכונות של אובייקטים. נזכר בדוגמא שראינו בפרק הקודם: <Window x:Class="FirstWpfApplication2.MainWindow" >="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" >:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" Title="MainWindow" Height="350" Width="525"> <StackPanel> ...
המשךמדריך WPF – הקשר בין XAML לקוד #C
קובץ code-behind שפת XAML מאפשרת הפרדה טובה בין הלוגיקה של האפליקציה להגדרת ממשק המשתמש (UI). בדרך כלל, ליד קובץ XAML ישנו קובץ קוד בשפת #C, שמכיל קוד שנדרש ע"י קובץ...
המשךמדריך WPF – סידור פקדים
מה זה Layout? המונח Layout מתייחס למדידה וסידור פקדים על גבי חלון האפליקציה שלנו. כלומר שליטה במיקום המדויק של כל פקד ופקד. זה כולל טיפול בהזזת הפקדים למיקומם הנכון (Move),...
המשךמדריך WPF – סידור פקדים: StackPanel & WrapPanel
פאנל (Panel) הוא פקד אשר יכול להכיל מספר פקדים. ישנם מספר פאנלים בXAML, כאשר ההבדל בין הפאנלים הוא בצורה שבה כל פאנל מסדר את הפקדים שהוא מכיל. בפרק זה נלמד...
המשךמדריך WPF – סידור פקדים: DockPanel
בפרק זה נלמד על הפאנל DockPanel. הפאנל DockPanel מצמיד את הפקדים המוכלים בו לקצוות שונים של החלון. לדוגמא, הקוד הבא מצמיד את הפקד Button לצד ימין של החלון: <Window x:Class="DockPanelDemo.MainWindow" ...
המשךמדריך WPF – סידור פקדים: Grid
Grid הוא פאנל מאד חזק והכי שימושי מבין הפאנלים השונים. הוא מאפשר לחלק את השטח שלו לשורות ועמודות ואז להציב פקדים בשורה ועמודה מסוימת. הגדרת שורות ב Grid הגדרת שורות...
המשךמדריך WPF – סידור פקדים: Canvas
Canvas הוא פאנל שמאפשר להציב כל פקד שהוא מכיל, בנקודה מסוימת בחלון. שיטה זו מזכירה את שיטת העבודה בסביבת WinForms, שבה היינו קובעים את המיקום של הפקד ע"י שימוש בתכונות...
המשךמדריך WPF – סידור פקדים: תכונות נוספות המשפיעות על Layout
מלבד אוסף הפאנלים הגדול שראינו בפרקים הקודמים ישנן תכונות נוספות לכל פקד שמשפיעות על גודל ומיקום הפקד. תכונות השולטות על גודל הפקד תכונות השולטות על רוחב הפקד התכונה Width –...
המשךמדריך WPF – פקדים בסיסיים
WPF מכילה מספר רב של פקדים מוכנים מהקופסא. בפרקים הבאים נדבר על הפקדים הבסיסיים המסופקים בWPF. פקדים אלו הם יחידות הבסיס לכל תוכנה בסביבת Windows ועל כן חשובה מאוד הכרות...
המשךמדריך WPF – פקדים בסיסיים: כפתורים
כפתור הוא פקד שניתן ללחוץ עליו. ישנם מספר סוגים שונים של פקדים שעונים על הגדרה זו ומה שמשותף להם הוא שלכולם יש אירוע Click. הפקד Button פקד הכפתור הכי...
המשךמדריך WPF – פקדים בסיסיים: טקסט
ישנם מספר פקדים להצגה ועריכת טקסט, לכל אחד תכונות שונות. בפרק זה אנו סוקרים את החשובים ביניהם. הפקד TextBlock הפקד TextBlock נועד להצגה של טקסט למשתמש ללא אפשרות עריכה. התכונה...
המשךמדריך WPF – פקדים בסיסיים: ListBox
הפקד ListBox מאפשר להציג למשתמש רשימה של ערכים שמתוכם המשתמש יכול לבחור אחד או יותר ערכים. יצירת ListBox עם מספר ערכים התכונה החשובה בפקד ListBox היא התכונה Items שאליה ניתן...
המשךמדריך WPF – פקדים בסיסיים: ComboBox
הפקד ComboBox מאפשר למשתמש לבחור ערך יחיד מתוך רשימה נפתחת של ערכים. העבודה עם פקד ComboBox נעשית בצורה דומה מאוד לעבודה עם פקד ListBox. יצירת ComboBox עם מספר ערכים באופן...
המשךמדריך WPF – פקדים נוספים
הפקד Expander הפקד Expander הוא פקד שמורכב משני חלקים, כותרת (Header) ותוכן (Content). לצד הכותרת ישנו חץ קטן שלחיצה עליו גורמת לתוכן להיראות ולחיצה נוספת מסתירה אותו. השמת הכותרת נעשית...
המשךמדריך WPF – פקדי תאריכים
הפקד Calendar הפקד Calendar מייצג פקד שמאפשר למשתמש לבחור תאריך מתוך תצוגה ויזואלית של לוח שנה. התכונה DisplayMode התכונה DisplayMode מאפשרת לשלוט בפקד Calendar כדי לגרום לו להציג תצוגה של...
המשךמדריך WPF – פקדי תפריטים
פקד Menu פקד Menu משמש באפליקציות WPF ליצירת תפריט פעולות, לרוב בראש המסך. פקד Menu מכיל בתוכו אוסף של תפריטי משנה, כל אחד מהם מיוצג ע"י פקד MenuItem. גם לכל...
המשךמדריך WPF – פקדים מסוג ContentControl
בפרקים דומים במדריך כבר ראינו שלהרבה פקדים יש תכונה בשם Content. בתכונה זו לרוב שמנו ערך טקסטואלי, אבל הזכרתי כבר את העובדה שניתן לשים ערכים הרבה יותר מורכבים. בפרק זה...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Dependency Properties
הקדמה כפי שאתם יודעים, במחלקה בשפת #C ניתן להגדיר Properties (תכונות). כאשר פיתחו את WPF, עלה הצורך בProperties משוכללים, עם יכולות נוספות מעבר לProperties הרגילים. לProperties החדשים שפיתחו בWPF קוראים...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Routed Events
הקדמה בפרק שעבר למדנו שבWPF החליטו לשפר את מערכת הProperties ולהוסיף Properties בעלי יתרונות חדשים שנקראים Dependency Properties. באותו אופן, גם Events (אירועים) היו זקוקים למקצה שיפורים בWPF, ולEvents מהסוג...
המשךמדריך WPF – הוספת חלונות חדשים
בכל הדוגמאות שלנו עד כה תמיד עבדנו על החלון הראשי. כמובן שבתוכנה אמיתית לרוב יש מספר רב של חלונות שנפתחים ונסגרים במהלך החיים של התוכנה. כיצד להוסיף חלון חדש? כדי...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Resources
לפני שנתחיל נעיר כי ה Resources שאנו מדברים עליהם בפרק זה אינם קשורים בכלל ל Project Resources שאנו מכירים מעידן הקודם לWPF. השימוש בProject Resources מיועד בעיקר להוספת תמונות וטבלת...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding
מה זה Data Binding? Data Binding היא טכניקה שמאפשרת לסנכרן בין שתי תכונות של אובייקטים שונים. לרוב משתמשים בטכניקה זו בשביל לסנכרן בין אובייקט המכיל מידע (Data) לאובייקט המציג את...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding: כיוון זרימת המידע
כאמור ניתן לשלוט בכיוון זרימת המידע מאובייקט המקור לאובייקט היעד. כדי לעשות יש לשנות את התכונה Mode של אובייקט ה Binding. האפשרויות לתכונה זו הן: OneTime – הערך של תכונת...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding: מועד ביצוע הסנכרון
אפשרות נוספת שניתנת לשליטה היא המועד שבו מתרחש סנכרון המידע. אפשרות הגיונית אחת היא לבצע סנכרון ברגע שהערך משתנה. אולם יש מקרים שבהם שיטה זו תהיה בזבזנית, חשבו על מצב...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding: הגדרת מקורות
כזכור, בעת יצירת Binding יש להגדיר ארבעה חלקים: אובייקט היעד – זהו האובייקט שנרצה לשנות תכונה שלו תכונת היעד – זוהי התכונה שנרצה לשנות אובייקט המקור – זהו האובייקט שאליו...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding: שימוש ב IValueConverter
ישנם פעמים בהם נרצה לעשות Binding בין תכונת יעד ותכונת מקור מטיפוסים שונים. לדוגמא, נרצה לעשות תוכנית שבה סימון CheckBox מעלימה כפתור ואילו הורדת הסימון מציגה אותו. לשם כך יש...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding: שימוש ב INotifyPropertyChange
בואו ננסה לחשוב לרגע על הסוגיה הבאה: כיצד מנגנון ה Binding יודע על כל שינוי באובייקט המקור? כדי שזה יקרה אנחנו צריכים שיהיה איזשהו מנגנון של הודעות או אירועים כך...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Binding: חיבור ל Collection
עד כה ראינו כיצד לחבר בין פקד אחד לפריט מידע אחד. בפרק זה נראה כיצד נוכל לחבר בין פקד שיודע להציג רשימות כמו ListBox או ComboBox לבין רשימה של אובייקטים....
המשךמדריך WPF – שימוש ב Data Templates
מה זה Data Templates? Data Template הוא מנגנון המאפשר ליצור בזמן ריצה רכיבי UI מתוך Data. לדוגמא, בפרק הקודם ראינו כיצד ניתן לחבר פקד ListBox ל Collection של איברים מטיפוס...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Shapes
בפרק זה נחזור לדבר על נושאים קצת יותר גרפיים. אחרי הכול, .XAML היא שפה להגדרת ממשקי משתמש. בפרק זה נדון בציור צורות באמצעות XAML. ישנם מספר מחלקות צורות מסוגים שונים,...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Brushes
בפרק זה נדבר על מספר סוגים של מברשות (Brush) שקיימות בWPF. מה זה Brush? Brush הוא אובייקט שיודע לצבוע שטחים בכל גודל, בדומה למברשת פיזית שיכולה לצבוע קיר בכל גודל....
המשךמדריך WPF – הצגת תמונה וקטע וידאו
שני מרכיבים חשובים באפליקציה גרפית היא היכולת לשלב תמונות וקטעי וידאו בתוך האפליקציה. בWPF הוספת תמונה או קטע וידאו נעשה בצורה מאוד פשוטה באמצעות הפקדים Image ו MediaElement. הוספת תמונה...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Transformations
מה זה Transformation? Transformation היא שיטה המאפשרת לנו לבצע שינויים גרפיים מסוימים באופן הצגה של פקד. השינויים האפשריים הם: סיבוב פקד, הזזת פקד, הגדלה והקטנה, ועיוות של הפקד. כיצד...
המשךמדריך WPF – שימוש ב Styles
בשביל מה צריך Style? לפני שנדון במה זה Style בדיוק, כדאי להבין את הבעיה שהוא בא לפתור. תארו לכם אפליקציה שיש בה מספר פקדים מאותו סוג, לדוגמא כפתורים. היינו רוצים...
המשך