מדריך #C מתקדם – Attributes – תכונות
Attributes הן תכונות שניתן לתת לאלמנט תכונתי כלשהו כגון: מחלקה, פונקציה, assembly ועוד. התכונה הינה למעשה מידע נוסף שאנו מספקים לאלמנט אשר בד"כ גורר אחריו התנהגות כלשהי. בשלב זה נכיר את התחביר ונלמד על מספר attributes פשוטים כאשר בהמשך נלמד על סוגים רבים של attributes בנושאים הרלוונטיים.
כל attribute שניצור וכל attribute שכבר קיים ב-NET., הוא למעשה מחלקה (class) היורשת בצורה ישירה או עקיפה ממחלקה הנקראת Attribute.
את ה- attribute נכתוב באמצעות סוגריים מרובעים מעל האלמנט אליו נרצה לשייך אותו:
[AttributeName]
Some element
לדוגמא, attribute בשם Obsolete מעל הפונקציה Print:
[Obsolete]
static void Print()
{
Console.WriteLine("Print");
}
ניתן להעביר פרמטרים ל- attribute במידה והוא מקבל לדוגמא:
[Obsolete("This method is obsolete, please use other method")]
static void Print()
{
Console.WriteLine("Print");
}
כשנקמפל את הפרויקט נקבל את האזהרה הבאה:
דוגמא נוספת ל- attribute:
כאשר נרצה לתת attribute ל- assembly נכתוב זאת בקובץ AssemblyInfo.cs שנמצא בספריה Properties שבפרויקט ונעשה זאת כך:
[assembly: AssemblyTitle("MyApplication")]
AssemblyTitle מייצג כותרת ל- assembly שתוצג במאפייני הקובץ במערכת ההפעלה.
תגובות בפייסבוק