מדריך C# – תכנות מונחה עצמים: יצירת מחלקה בסיסית
מחלקה היא תבנית סגורה המכילה משתנים ופונקציות, אשר ניתן ליצור ממנה הרבה מופעים (אובייקטים). מחלקה מאפשרת לממש את עקרון הכימוס (encapsulation) – היכולת להסתיר אלמנטים הקיימים בתוך המחלקה, כך שרק לחברי המחלקה תהיה גישה אליהם.
כדי להוסיף מחלקה חדשה לפרויקט יש ללחוץ על לחצן העכבר הימני על הפרויקט (בחלון ה- Solution Explore) ולבחור Add –> Class. בחלון שיפתח יש לתת שם למחלקה. פעולה זו יוצרת מחלקה חדשה בקובץ חדש בפרויקט. ב C# ניתן גם לכתוב מספר מחלקות בקובץ אחד, אך לצורך התמצאות קלה בפרויקט זה לא מומלץ.
נהוג להתחיל שמות של מחלקות ושמות של פונקציות באות גדולה באנגלית (למשל, Person).
נהוג להתחיל שמות של משתנים באות קטנה באנגלית (למשל, firstName).
כמו שניתן לראות מבנה המחלקה הוא:
class Person
{
//כל מה שנכתוב כאן שייך למחלקה
}
יצירת מחלקה עם משתנים:
class Person
{
public string firstName;
public string lastName;
public int id;
}
הערה: בד"כ משתנים יוגדרו כ- private וחשיפתם מחוץ למחלקה תתבצע באמצעות properties מתאימים. נראה זאת בהמשך.
יצירת אובייקט מהמחלקה:
Person p = new Person();
שימוש במשתנים להשמת ערכים:
p.FirstName = "Lior";
p.LastName = "Zamir";
p.Id = 1234578889;
שימוש במשתנים לשליפת ערכים:
Console.WriteLine("Name: {0} {1}", p.FirstName, p.LastName);
כתיבת פונקציות בתוך מחלקה:
class Person
{
public string firstName;
public string lastName;
public int id;
public void Print()
{
Console.WriteLine("Full Name: {0} {1}", firstName, lastName);
}
}
הפעלת הפונקציה מהאובייקט:
p.Print();
תגובות בפייסבוק