אופטימיזציה של תגי META
תגי Meta משמשים לתאור הדף, מילות המפתח שבו ומתן פרטים נוספים כגון מחבר הדף וכדו'. תגי ה-Meta נמצאים בראש דף ה-HTML, בין התג <head> לתג הסוגר </head>. מנועי החיפוש עושים לעתים שימוש בתגי ה-Meta לצורך דירוג והצגת תוצאות החיפוש בהם.
בעבר – בתחילת דרכם של מנועי החיפוש – היתה לתגים אלו חשיבות רבה – המנועים הניחו שכל אדם יתאר את האתר שלו בצורה הטובה ביותר, ולכן נתנו משקל רב לטקסט שבתוך תגי ה-Meta בתהליך דירוג תוצאות החיפוש. עם זאת, בעלי אתרים רבים ניצלו עובדה זו לרעה. התוצאה היא שכיום רוב מנועי החיפוש נותנים משקל נמוך ביותר (אם בכלל) לתגי ה-Meta, והם מתייחסים בעיקר לקריטריונים אחרים בדף. האם מיותר אם כך לדון בכלל בתגי ה-Meta? התשובה היא לא – חלק ממנועי החיפוש עדיין נותנים משמעות לערכים אלו, וגם חלק ממנועי החיפוש הגדולים נותנים משקל מסויים לתגים (אך לרוב רק בתנאי שנראה להם שהתגים אכן מייצגים את תוכן הדף), ולכן מומלץ לשים אותם בכל מקרה, ולדאוג לכתוב אותם נכון ככל האפשר. נציין כי נראה כיום ש-Google אינו מתייחס כלל לתוכן התגים הנ"ל.
התגים החשובים ביותר הם תג ה-Description ותג ה-Keywords, ובנוסף להם תג ה-Title.
Title
בנוסף לתגי ה-Meta, אזור ה-head מכיל את תג ה-title. תג זה מיועד לתאר את תוכן הדף. בנוסף – תג זה הוא לרוב טקסט הקישור שיופיע בתוצאות מנועי החיפוש, על מנת לתאר את הדף. לפיכך – תג זה צריך לתאר בצורה טובה ככל האפשר את הדף שלנו.
<title>אופטימיזציה של תגי Meta</title>
Description
תג זה משמש על מנת לתת תאור מילולי של תוכן הדף. מנועי החיפוש נותנים לו לרוב חשיבות אם הוא מכיל טקסט המתקשר לתוכן שאר הדף. אורך הטקסט המומלץ הוא עד 20 תווים. מומלץ לתת בתג זה תיאור קצר של הדף בשפה הקריאה לבני אדם (ולא אוסף של מילות מפתח) – וזאת מכיוון שטקסט זה מופיע אצל חלק ממנועי החיפוש בתוצאות החיפוש, בתור התיאור של האתר. בנוסף – מנועי חיפוש רבים עוד יותר, Google ו-Yahoo ביניהם, מציגים את טקסט ה-Description בתוצאות החיפוש במידה והם לא מוצאים טקסט רלוונטי יותר בדף עבור מילות החיפוש אותן הקליד המשתמש.
דוגמא לשימוש:
<meta name="description" content="מסמך הסבר על אופטימיזצית הדף">
Keywords
תג Meta זה מכיל רשימה של מילות המפתח הקשורות ביותר אל האתר. מילות המפתח מופרדות ביניהן על ידי פסיקים. חלק ממנועי החיפוש בודקים את תג זה כדי לבדוק האם המחרוזת אותה המשתמש מחפש נמצאת בו. עבור מנוע החיפוש Google, נראה כי תג זה עוזר במיוחד אם מילות המפתח מופיעות בדף עצמו. Yahoo לעומת זאת ממליצים לשים בתג זה לעתים גם מילים שאינן מופיעות באתר – למשל אם קיימת שגיאת כתיב נפוצה לאחת ממילות המפתח שבאתר שלנו, ואנחנו רוצים שהדף שלנו יכלל בחיפוש גם עבורה, נוכל לשים את המילה עם שגיאת הכתיב בתור אחת ממילות המפתח, וככה מנוע החיפוש ישקול הצגה של הדף שלנו, במידה והמשתמש חיפש את אותו ביטוי עם שגיאת הכתיב הנ"ל.
דוגמא לשימוש:
<meta name="keywords" content="meta tags, tutorial, training, HTML">
Author
תג Meta זה מציין את שמו של יוצר הדף. לתג זה אין משמעות לצורך קידום האתר.
דוגמא לשימוש:
<meta name="author" content="Nir Adar">
Robots
כל מנועי החיפוש הגדולים תומכים בתג Robots. בניגוד לתגים האחרים נשתמש בתג זה כאשר נרצה שמנועי החיפוש לא יאנדקסו את הדף. ערכים אפשריים לתג:
ערך | משמעות |
---|---|
index | מנועי החיפוש יכולים לאנדקס את הדף. זהו ערך ברירת המחדל של תג זה. |
noindex | מנועי החיפוש לא יאנדקסו את הדף. |
nofollow | דפים המקושרים מדף זה לא יאונדקסו. |
none | זהה ל- "noindex, nofollow" |
דוגמא לשימוש:
<meta name="robots" content="noindex, nofollow">
תגי Meta אחרים
ישנם תגי Meta רבים נוספים. מסמך זה לא יעסוק בהם, רק נציין את חלקם: copyright, revisit-after, expires ואחרים. מסמך זה לא יעסוק בהם, וזאת מכיוון שאף אחד מהם אינו משפיע על מנועי החיפוש הגדולים, ולכן הם באופן מעשי חסרי תועלת כאשר אנחנו דנים בקידום אתרים.
דוגמא מסכמת
<head>
<title>Optimization of Meta tags for search engines</title>
<meta name="description" content="Meta Tags Optimization Tutorial.">
<meta name="keywords" content="meta tags, tutorial, HTML">
<meta name="robots" content="index">
</head>
ניר אדר – מהנדס תוכנה, היוצר והרוח החיה מאחורי פרוייקט UnderWarrior – מאגר מידע מקיף בנושאי מחשוב ומתמטיקה. אחד ממפעילי K Logic, המספקת שירותי אופטימיזציה לאתרים עבור מנועי חיפוש.
תגובות בפייסבוק