קידום ממומן במנועי חיפוש

‏ • 12 במאי, 2008

כאשר בוחנים את רשת האינטרנט כיום ישנה כוונה של כל אתר, בין עם מסחרי או פרטי ,
להופיע במיקום גבוה בדף התוצאות של מנועי החיפוש העיקריים.

אם ניקח בחשבון את חלוקת הכח של מנועי החיפוש הראשיים כיום,גוגל מהווה כ75% מככל החיפושים .יאהו במקום השני עם בסביבות 15% מהחיפושים
,העולמיים (בארה"ב היחס של יאהו יותר גבוה אבל על חשבון מנועים אחרים ולאו דוקא גוגל) ניתן להבין שהפרמטרים הנלקחים בחשבון כדי שאתר
יאונדקס גבוה ,מיוחסים למנועים אלה.

האלגוריתם של גוגל הוא המורכב מכולם ויש מצב(למרות שאנו לא יודעים בוודאות)-שהתוצאות של יהאו "עוקבות" לתוצאות של גוגל ,מנקודת התחלה
זו-פרסום ביאהו ורישום תמורת סכום (עד לא מזמן -300$ לקישור!) בספריה של יאהו כמובן ,יעלה את האתר למקום גבוהה אם הוא אופטימלי או בכיוון
אחר, עם העבודה על האתר היתה נכונה וגוגל נתן מיקום סביר -רישום בדירקטורי של יהאו יקפיץ אותו מאוד גבוה ביהאו! לאתרים בחו"ל זה חשוב במיוחד
שכן במיצוב האתר ברשת ,קיים מצב שבו אם אתר מופיע באחד ,בזמן שבשני אין לו מיקום ריאלי ,זה מעורר מחשבה אצל הגולש לגבי רלוונטיות האתר.
וכאן אנו מגיעים לנושא של קידום ממומן,
ישנם מספר חברות העוסקות בקידום ממומן כמו גוגל,מרלין,וואלה, ועוד סוגים כאלה ואחרים של הופעות קישורים ממומנים ,הן בתוצאות החיפוש והן
באתרים בעלי נושא קרוב ,לפי הכוונת הלקוח.

בכל המקרים וההסכמים של חברות אלה ישנו מחיר/תקציב המחולק למספר החשיפות והסכומים שישולמו על כל הקלקה שמובילה אל האתר.
בחרנו להתמקד בקידום הממומן של גוגל עקב הפופלריות שלו בשימוש הגולשים והמפרסמים!

כעקרון אתר המקודם בקישורים ממומנים ,מקבל כלים אשר בעזרתם הוא יכול לקבוע את מיקום הופעת הקישור ,ובאיזה ביטויים,כמה פעמים וכו', וע"פ
נתונים אלו ,אותם קובע בעל האתר ,משוכלל סכום ההקלקה הבודדת-,במילים פשוטות בתקציב המתאים ובניהול מסע פרסום ממומן יעיל -יופיע הקישור
הממומן בעמוד הראשון בגוגל כמעט בכל התנאים בהם נקבע בתוכנית השיווק.

מצב זה אינו בהקשר ישיר עם מיקומו של האתר בתוצאות האורגניות, וזה אומר שאתר שמיקומו אינו גבוה ורק הקישור הממומן מופיע בעמוד הראשון יוצר
את הפרדוקס בדומה למיצוב בין גוגל ויאהו(זוכרים במיצוב האתר ברשת ,קיים מצב שבו אם אתר מופיע באחד ,בזמן שבשני אין לו מיקום ריאלי ,זה
מעורר מחשבה אצל הגולש לגבי רלוונטיות האתר.)אז כן גם כאן העיקרון הזה מחלחל ומחשבתו הראשונית של הגולש הינה איך יכול להיות שאתר שרק
מפרסם אבל מבחינת רלוונטיות אינו מופיע בתוצאות החיפוש-יש נטיה לחשוב עד כמה הפרסומת רלוונטית!

לסיכום:
קידום ממומן הינו הכלי היעיל, המהיר והנח להגביר תנועה, ולהביא גולשים בעלי עניין בתוכן האתר .בניהול נכון הוא מביא ליחס טוב בין התקציב לתוצאות
ולכמות הגולשים
בכל מקרה מומלץ שהאתר יהיה אופטימלי לקריאה של מנועי החיפוש ובעל תוכן עשיר ומגוון, והעיקר שהתכנים יהיו רלוונטים להצהרת הכוונות של האתר,
הניווט חלק והרזולוציה מותאמת.-במצב כזה בו האתר עבר אופטימיזציה, הוא יאונדקס במנועי החיפוש .ואז ישנו את המצב בו הקידום הממומן נותן דחיפה
להתקדמות האתר בתוצאות האורגניות.

המטרה הינה תנועת גולשים מכוונת, אשר נוצרת אך ורק עם הקישור נמצא במקום בו הגולש רואה אותו כרלוונטי.
לכן מומלץ לעשות קידום (SEO)
לאתר ובמקביל לנהל מסע פרסום ממומן בתקציב ריאלי וליצור שיגרת נראות של האתר, בו הוא מופיע טוב במנוע הגדול,במנועים המישניים ובקידום הממומן ולכן הוא מפרסם!

כאשר מסע פרסום ממומן תופס תאוצה, ובמקביל הקידום האורגני מניב הופעות .ניתן להשתמש בכלי הזה כדי לחזק ביטויים שלא מופיעים עדיין ,ע"י
הוספתם לקידום הממומן .כאשר מנוע החיפוש יזהה את הביטוי החדש באתר, והוא כבר משויך לאתר בבסיס הנתונים של הקידום הממומן,(אין יודעין בוודאות) מטפס האתר בתוצאות האורגניות בביטוי הנבחר
אין חובה בקידום ממומן לאתרים פרטיים, אך לאתרים שלחמם המרות מהרשת וקיומם תלוי במיקומם בתוצאות החיפוש, כדאי לבדוק אפיק פרסום זה כחלק בלתי נפרד מעבודת קידום האתר

תגיות: , ,

rachel4u

מנהל פרויקטים SEO דוטקוםhttp://www.dotcom.co.il

תגובות בפייסבוק