8 כלים לשיפור אתר המכירות החדש שלכם (כולל פלאגינים מתאימים)

‏ • 18 במאי, 2021

אחרי שנת הקורונה (זה בטוח נגמר?), כבר אין בכלל מקום לספק לגבי המגמה הברורה של מעבר כמעט אבסולוטי ולגמרי בלתי נמנע לצרכנות דיגיטלית והעברת יותר ויותר רכישות צרכניות דרך אתרים ולא דרך ביקור בחנויות פיזיות. כך שאתרי מכירות מציעים לעסקים קיימים וליזמים חדשים שפע של הזדמנויות עסקיות וכלכליות לעתיד- אך הסביבה תחרותית ודינמית מאוד וכאשר מדובר על אתר מכירות חדש, עוד יותר קשה להגיע לקהל היעד ולייצר מכירות משמעותיות בשלבים הראשונים. לכן הכנו לכם מדריך עם 8 כלים איכותיים לקידום ושיפור אתר המכירות החדש שלכם, כולל תוספי הוורדפרס המתאימים למשימה.

1. Proof – הוכחה חברתית

רכיבי הוכחה חברתית (Social Proof) טובים באתר יכולים להיות ההבדל בין משתמש המתחייב לרכישה לבין משתמש שנוטש את האתר שלכם. כאשר גולשים רואים שיש עוד גולשים באתר ועוד אנשים המתעניינים ורוכשים את המוצרים שלכם, הם מיד מרגישים יותר בטוחים לרכוש בעצמם.

הכלי Proof מאפשר להוסיף מרכיבי הוכחה חברתית בצורות שונות באתר המכירתי שלכם. כולל למשל מספר מבקרים נוכחי, הודעות על רכישות נוכחיות ועדכניות מהאתר, מספר צופים נוכחיים בדף ודו"חות כמה אנשים נרשמו לאחרונה לאתר. זהו כלי טוב ושימושי המעביר למבקרים באתר שלכם כמה המוצרים או השירותים שלכם פופולאריים ובאמת נרכשים ע"י לקוחות אחרים. השיפור בהמרות מהיר ומתבטא באחוזים משמעותיים. עבור אתרים בינוניים, המחיר מתחיל ב-66$ לחודש בתשלום שנתי מראש.

2. צ'אט – Tawk.To Live Chat

כאשר אתם מפעילים אתר מכירה, למשל מבוסס מערכת WooCommerce הפופולארית על גבי פלטפורמת וורדפרס, אתם מחויבים לספק ללקוחות חוויית משתמש מעולה ושירות לקוחות זמין ואיכותי. מרכיב מהותי בזה הוא מערכת צ'אט לשיחות כתובות מיידיות עם לקוחות. מבקרים רבים מוצאים רכיב צ'אט חי כיעיל ומסייע מאוד, במענה לשאלות נקודתיות, שירות לקוחות ותחושה של יחס אישי ואנושי מהאתר.

הכלי Tawk.To Live Chat הוא כלי חינמי מעולה המספק ממשק צ'אט חי באתר המכירה החדש שלכם והוא מתממשק לאתר הוורדפרס-WooCommerce באמצעות פלאגאין ייעודי. כלי הצ'אט מאפשר לאסוף לידים וכמובן לתת שירות ולשווק את המוצרים/שירותים שלכם למבקרים באתר, בזמן אמת וכך להגדיל מכירות והמרות וגם לשפר את חוויית המשתמש. הכלי חינמי ומאפשר שפע של אפשרויות התאמה אישית לאתר שלכם – מבחינה ויזואלית, כמות סוכני שירות, תאימות למובייל, תזמון פופאפ הצ'אט וכן הלאה.

3. דירוג למוצרים – סכמה פרו

הכלים ומודל העבודה של Schema Markup הפכו למשמעותיים כיום בתחום ה-SEO ושיפור הנראות של אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל – בקצרה, על זה גוגל מסתמך כשהוא יוצר קטעי טקסט קצרים ואטרקטיביים להקלקה המוצגים ליד חלק מתוצאות החיפוש. כאשר מבלי להיכנס לעומק הדברים, יש מרכיבי סכמה לאלמנטים שונים באתר. כאן נתמקד במודל סכמה לצורך דירוג מוצרים ובתוסף וורדפרס מומלץ הנקרא סכמה פרו.

תוסף Schema PRO מאפשר יישום חכם ויעיל של מרכיבי Schema Markup באתר, מבלי לתכנת כלום כמובן. העלות של תוסף סכמה פרו היא 63$ לשנה או תשלום חד פעמי של 249$ למנוי לכל החיים. לצד הגדרת מרכיבי סכמה שונים ומגוונים, התוסף הזה משפר ומשדרג משמעותית את האופן בו האתר שלכם יציג לגוגל דירוגי מוצרים וביקורות – מה שמשפר מאוד את יחס ההקלקה לאתר שלכם.

4. תפריט ניווט גדול – Max Mega Menu

כאשר גולשים מגיעים לאתר, כל אתר וקל וחומר אתר מכירה, כאשר הם לא מוצאים את התוכן שהם מחפשים הם הופכים מתוסכלים ונוטשים את האתר, תפריט גדול, יעיל וברור משפר היבט  זה של חוויית המשתמש ולכן גם את ביצועי האתר שלכם.

תוסף Max Mega Menu לוורדפרס הוא המומלץ והפופולארי ביותר ליצירת תפריטי ניווט גדולים, מעוצבים ואפקטיביים. הגרסה החינמית מתממשקת לבונה התפריטים המובנה של וורדפרס ומאפשרת לכם להוסיף שכבה של תפריט נפתח או תפריט גדול לאתר. אפשר להמיר תפריטים קיימים לתפריטם גדולים או לבנות תפריטים חדשים, אפשר לשלוט על מעברים ויזואליים בין תפריטים ומרכיבים ועוד שלל אפשרויות, בעיקר בגרסת הפרו המתחילה במחיר של 29$.

5. פילטרים באתר – YITH WooCommerce Product Filter

תוסף לחנויות מבוססות WooCommerce המאפשר סינון יעיל וידידותי למשתמש של המוצרים השונים באתר המכירה החדש שלכם, מה שמשפר את חוויית המשתמש של החנות הדיגיטלית ולכן גם את המכירות ללקוחות חדשים וחוזרים. אתר מכירה בלי אפשרות לסנן אפשרויות כדי למצוא את המוצר שהגולש מחפש – מבחינת קטגוריה, מידה, סוג, סגנון וכיוצא באלו – הוא אתר פחות ידידותי ולכן פחות יעיל.

תוסף YITH WooCommerce Product Filter מציע מגוון רחב של אפשרויות סינון מוצרים, דרך ממשק גרפי מרשים ומקצועי מאוד, עם מגוון אפשרויות להתאמה אישית של מבנה, סגנון ומאפייני הפילטרים. כלי חזק, איכותי ומומלץ שישדרג מהותית את חוויית השימוש באתר המכירה שלכם. לאתר אחד, המחיר השנתי הוא 80 אירו.

6. המלצות על מוצרים – Product Recommendations

שמתם לב שאתרי המכירה הכי מוצלחים ומצליחים תמיד ממנפים את הכוח של המלצות על מוצרים נוספים שאולי יעניינו אתכם כלקוחות? כאשר תהליך זה מבוצע נכון וחכם, המרות Upsells או Cross-Sells מספקות חוויית שימוש יותר מעורבת למבקרים באתר, משפרות את השירות וכמובן מגדילות את ההכנסות מהאתר.

תוסף יעיל ואיכותי של המלצות על מוצרים לחנויות מבוססות מערכת WooCommerce יעשה את העבודה, בלי צורך במומחי בינה מלאכותית או מתכנת גאון. כלי המלצות מוצרים מיישמים לבד את מרכבי ה-AI ולמידת המכונה על האתר שלכם ובונים פרופילים חכמים ומגוונים של פריטים הנקנים ביחד או המלצות שיתאימו לסוגי לקוחות שונים. כמובן שכלים אלו כוללים גם התממשקות לאתר המכירה מבחינת הצגה גרפית יעילה ואיכותית של המוצרים המומלצים.

יש תוסף ייעודי לכך מבית WooCommerce, הנקרא באופן נוח למדי Product Recommendations והוא מוצע במחיר של כ-47$ בתשלום שנתי (המחיר הרגיל ללא הנחה הוא 79$).

7. טסטים על מוצרים עם  Google Optimize

לכל דבר באתר הוורדפרס המכירתי שלכם יש השפעה על יחס ההמרות והמכירות. לכן עבודה עם כלי המאפשר ביצוע טסטים A/B על דפי מוצר יכולה לשפר פלאים את היקף המכירות באתר, "רק" ע"י ביצוע שינויים קלים ושונים באופן בו אתם מציגים את המוצרים שלכם. אפשר לבדוק ולהשוות למשל כותרות של דפים, טפסים, רכיבים גרפיים, פריסת דף, קריאות לפעולה, ווידג'טים, תבניות, מבנה ותוכן של דפי נחיתה ומוצר וכן הלאה.

הכלי היעיל והמומלץ לביצוע בדיקות A/B שכאלו על מוצרים הוא Google Optimize. הכלי מתממשק כיום עם גוגל אנליטיקס והוא מאוד ידידותי לשימוש ורב עוצמה. יתרון מהותי הוא שהכלי חינמי לגמרי, לעד 5 ניסויים בו זמניים. אין תוסף וורדפרס, אך כל מה שיש לעשות כדי להשתמש בכלי זה הוא להכניס לאתר שורת פשוטה ל-Header של האתר.

8. מפת חום

אחת השיטות היעילות והחכמות לבצע אופטימיזציה לאתר מכירות, מבחינת אלמנטים כמו חוויית משתמש, שיפור המרות ואיתור כשלים במסע הלקוח, היא להשתמש במפות חום (Heat Maps). מפת חום מספקת ממשק גרפי ונתונים שונים ומראה כיצד גולשים מתקשרים עם האתר שלכם וצורכים את התוכן באתר. לפי תוצאות מפת החום אפשר לאתר כשלים באתר ולשפר את האינטראקציה של הגולשים עם הדפים שלכם, כדי לשפר חוויית משתמש וכך גם את המכירות.

כמה כלי אופטימיזציה מומלצים העושים שימוש במפות חום הם Lucky Orange המציע מערכת אופטימיזציה מקיפה בכ-10$ לחודש.

 סיכום

כפי שאתם רואים, יש הרבה כלים איכותיים לקידום ושיפור אתר המכירות שלכם, ביניהם גם תוספי וורדפרס. אנחנו ממליצים לכם להתנסות ולהבין מה משרת אתכם בצורה הכי טובה, כל אחד מהם פותר בעיה אחרת באתר שלכם, החל מהוספת אמינות באתר, הגדלת הסל מוצרים, שיפור התקשורת עם הלקוחות ובדיקה למה לקוחות נוטשים, תקפידו לשפור את האתר שלכם בשבי להגדיל את האחוז המרה.

תגיות: ,

orfialkov

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, שרת VPS, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

תגובות בפייסבוק