עבודה עם קישורים – חלק א'
לא משנה מהו סוג הקישור שתיצור, תמיד תשתמש בצמד התגיות ו- .
תוכל להגדיר או לפתח את תגית הקישור על ידי הוספה, או שינוי של מאפיינים
המתארים את סוג האובייקט אליו אתה מקשר, את המיקום והמקור של הגרפיקה, עד כמה דק
או עבה יהיה קו הגבול, מה יהיה צבע הקישור, וכן הלאה.
כי ליצור קישור בדף האינטרנט שלך,
תזדקק לשני הפריטים הבאים:
• שם הקובץ או כתובת ה URL שהקישור אמור להפנות אליהם
• הטקסט או הגרפיקה שיהוו את נקודת הקישור בדף שלך
קישור באמצעות טקסט
הקישור מקשר בדרך כלל בין שני דפי אינטרנט, או בין שני מיקומים בדף יחיד.
קישורים מוצגים בדרך
כלל בדף אינטרנט באמצעות טקסט או תמונה. קוד ה- HTML ליצירת קישור טקסט נכתב תמיד באופן הבא:
text
התגית מכילה את המאפיים HREF (Hypertext Reference – הפניית היפר-טקסט) כשלאחריו
מופיעים סימן שוויון וגרשיים. המידע שבין הגרשיים
(הדוגמה זו, הביטוי link), הוא המיקום שאליו
אתה רוצה להפנות: דף אחר, תמונה, סרטון וידאו או קובץ צליל. המידע המופיע לפני התגית הסוגרת
(בדוגמה זו, הביטוי text), הוא הטקסט שיופיע בדף בצבע שונה כשמתחתיו קו תחתון, ויציין את הקישור.
כשמישהו ילחץ על הטקסט, הוא יועבר למקום שהקישור
מפנה אליו.
הנה דוגמה לקישור אופייני:
Click here
כשהגולש ילחץ על המילה here, הדפדפן יציג את הקובץ here.htm.
הערה:
הקפד להקליד את הכתובת המדוייקת של יעד הקישור. טעות באיות או השמטת גרשיים הן הסיבות
השכיחות ביותר לתקלות בקישורים.
אל תשתמש בהודעה מסוג Click Here! יצירת קישור. הודעה כזו מוזכת תשומת לב לתהליך,
ומפריעה למסר העיקרי שלך. לדוגמה, כך לא מומלץ לכתוב:
Click here to see thr U.S. Constitution, famous for its few changes
השיטה הבאה עדיפה בהרבה, ומדגישה את מה שראוי להדגיש, כפי שתוכל לראות כאן:
The U.S. Constitution is famous for its few changes
קישור באמצעות גרפיקה וצליל
קוד ה- HTML שבו תשתמש כדי ליצור קישור מתוך תמונה נראה כך:
קישורי צליל פועלים באותו עיקרון, וכך גם קישורים לסרטונים. ההבדל היחיד הוא ערך
הביטוי link. לדוגמה, כך נראה קישור לקובץ שמע:
Nice Song (26k).
וכך נראה קישור לקובץ וידיאו:
Nice Movie (1.4Meg).
תגובות בפייסבוק