וובמאסטר - תיכנות ובניית אתרים

מדריך #C מתקדם - Attributes - תכונות

ליאור זמיר ,‏ ג'ון ברייס הדרכה‏ ‏/‏ 21 פברואר, 2011
F+
F-

Attributes הן תכונות שניתן לתת לאלמנט תכונתי כלשהו כגון: מחלקה, פונקציה, assembly ועוד. התכונה הינה למעשה מידע נוסף שאנו מספקים לאלמנט אשר בד"כ גורר אחריו התנהגות כלשהי. בשלב זה נכיר את התחביר ונלמד על מספר attributes פשוטים כאשר בהמשך נלמד על סוגים רבים של attributes בנושאים הרלוונטיים.

כל attribute שניצור וכל attribute שכבר קיים ב-NET., הוא למעשה מחלקה (class) היורשת בצורה ישירה או עקיפה ממחלקה הנקראת Attribute.

את ה- attribute נכתוב באמצעות סוגריים מרובעים מעל האלמנט אליו נרצה לשייך אותו:

[AttributeName]
Some element

לדוגמא, attribute בשם Obsolete מעל הפונקציה Print:

[Obsolete]
static void Print()
{
  Console.WriteLine("Print");
}

ניתן להעביר פרמטרים ל- attribute במידה והוא מקבל לדוגמא:

[Obsolete("This method is obsolete, please use other method")]
static void Print()
{
Console.WriteLine("Print");
}

כשנקמפל את הפרויקט נקבל את האזהרה הבאה:

Obsolete Warning

דוגמא נוספת ל- attribute:

כאשר נרצה לתת attribute ל- assembly נכתוב זאת בקובץ AssemblyInfo.cs שנמצא בספריה Properties שבפרויקט ונעשה זאת כך:

[assembly: AssemblyTitle("MyApplication")]

AssemblyTitle מייצג כותרת ל- assembly שתוצג במאפייני הקובץ במערכת ההפעלה.

    ליאור זמיר, ג'ון ברייס הדרכה

    כיום אני ה- Webmaster של תוכנית החדשנות של HPE Software.
    לפני כן, הייתי מנהל תחום Webmaster ומרצה בכיר בג'ון-ברייס (במשך 9 שנים) בקורסים לפיתוח ותיכנות באמצעות Microsoft .NET, מולטימדיה, בניית אתרי אינטרנט ואינטראנט. פיתוח הדרכה ומתן ייעוץ טכנולוגי.
    תגיות: C#‏  /  Visual Studio‏  

    תגובות בפייסבוק

    תגובות למאמר



    עוד במדריך

    תגיות פופולאריות

    X
    הצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק להישאר מעודכן!
    וובמאסטר © כל הזכויות שמורות