מדריך ארועים – הקדמה
אירועים ופונקציות
עם הופעת מערכות הפעלה גרפיות מונחות-אובייקטים כגון Windows ודומיה, השתנתה לחלוטין הדרך שבה המשתמשים ערכו דו-שיח עם תוכניות. עברו הימים אשר בהם רצו תוכניות טקסטואליות מתחילתן ועד סופן כמעט ללא התערבות המשתמש. בעזרת Windows, למפתח יש שליטה רחבה בפונקציות שאותן התוכנית אמורה למלא וכן בסדר שבו הפונקציות תתבצענה. אולם, למרות העובדה שתפיסה זו הפכה את התוכניות לקלות יותר למשתמש, צורת הכתיבה והפיתוח שלהן הפכה לקשה יותר. למפתח אין כיום שליטה מלאה על מהלך התוכנית. מפתחים בסביבה הפועלת על אירועים חייבים להכין את התוכנית למספר רב של פעולות אשר המשתמש אמור לבצע ובמקרים רבים יש צורך להגן על המשתמש מעצמו.
Windows Application וגם Web Application, מעצם היותם פעילים בסביבת Windows, הם תוכניות מבוססות אירועים. פירושו של דבר הוא שמהלך ריצת התוכנית מבוסס על האירועים (Events) שקורים/מתרחשים בזמן ביצועה. כמו שנראה, רוב האירועים הנזכרים הינם תוצאה ישירה של פעולות המבוצעות על ידי המשתמש. אולם, חלק מן האירועים יבוצעו על ידי אובייקטים אחרים כגון היישום עצמו.
תגובות בפייסבוק