תדירות וחשיבות עדכון תוכן באתר לקידום האורגני
מספר אתרי האינטרנט ברשת גדל מידי שנה. גם שוק קטן כמו זה של ישראל (co.il) כבר אינו קטן במיוחד ומספר המתחרים על כל ביטוי מפתח בחיפוש רק הולך וגדל מידי יום ושעה. לכן, רבים שוכרים מקדמי אתרים שיעשו עבורם מגוון פעולות חשובות שיאפשרו לאתר האינטרנט להתברג בראש תוצאות החיפוש. אך, כל שנה שעוברת, התחרות גדלה ועמה הקושי לשמור על מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
יש לא מעט טכניקות טובות יותר ופחות לקדם אתר במנועי החיפוש ובגוגל בפרט. אבל גם אתרים אשר מקודמים על ידי מיטב מקדמי האתרים נדחקים לאחור על ידי מותגים גדולים ומוכרים יותר ואו על ידי בעלי ממון אשר יכולים להרשות לעצמם רכישה מסיבית של קישורים נכנסים מאתרי מיינסטרים.
כדי להתחרות ביתר השחקנים בשוק, לא מספיק לערוך כותרות, תיאורים ולבנות קישורים חדשים לאתר. כיום, יש צורך ביצירת ערך מוסף משמעותי בדמות תכנים אינפורמטיביים, תכנים מעניינים ואיכותיים ובעיקר תמורה הולמת לגולשים שטרחו וביקרו באתר. וזה כבר משימה מורכבת למדי.
קידום האתר בעזרת תוכן איכותי:
כדי לקבל עדיפות על פני אתרים אחרים ואו כדי לשמור על עדיפות האתר שלנו במיקומים הגבוהים בראש תוצאות החיפוש, עלינו לחשוב איך אנו מייצרים ערך אמיתי עבור הגולשים שמבקרים באתר. ערך אמיתי יוצרים בעזרת עמידה בשלושה כללים חשובים במיוחד:
- תוכן איכותי – כתיבת תוכן מעניין וכתוב בצורה מקצועית (וייחודית!) לאתר.
- תוכן רלוונטי – שיתוף במידע שמעניין את הגולשים ועונה על החיפושים שלהם.
- תוכן עדכני – עדכון התכנים באתר בהתאם לחוקים/שינויים בשוק.
שלושת הכללים הללו אינם מגיעים במקום בניית קישורים לאתר, יצירת היררכיה בתוכן האתר, שימוש בכותרות ותיאורים בצורה נכונה, אלא בנוסף לכלל העבודות שמבוצעות על ידי מקדם האתרים.
בעזרת ניהול אפקטיבי של תוכן האתר, אנו מעניקים לגוגל מימד נוסף לבחינת האתר. לא עוד רק אינדיקציות חיצוניות ומבניות לאתר, כעת גם אנו מעניקים לגוגל אינדיקציות מהותיות ושימושיות מצד המשתמשים באתר על ידי כך שהם מסיימים את החיפוש בפניה אלינו ואו באי חיפוש נוסף של הערך המקורי. בכך אנו מקבעים את האיכות של האתר ושומרים על המיקומים שלנו ואף עולים מעלה מעלה בתוצאות החיפוש.
כל כמה זמן יש לעדכן את האתר?
כדי שגוגל יתייחס לאתר אינטרנט כרלוונטי ועדכני, יש לשמור על תוכן האתר ככזה. כלומר, יש לבצע עדכונים (לא גדולים מידי) אחת לשבוע גג שבועיים. ההמלצה הגורפת הנה להעלות מידי שבוע מאמר חדש לבלוג ובמקביל לבצע עריכות ועדכונים של יתר תכני האתר מידי שבועיים.
מקרה בוחן מעניין מפעילות אמיתית:
במסגרת ניהול אתר האינטרנט של לקוח מתחום האסתטיקה הועלו מידי שבוע מאמר אחד בתחומי עיסוק האתר בבלוג, בתחילה לא ניכר שינוי משמעותי אך עד מהרה האתר החל לטפס במעלה תוצאות החיפוש והגיע למקומות נאים במיוחד. לאחר תקופה, שונה אסטרטגיה מכתיבת תוכן להמתנה לתוכן גולשים. בתוך מספר חודשים בודדים האתר החל לדשדש ואף לצנוח במיקומים מבלי שיהיו כל גורמים חדשים בשוק ואו שינויים מהותיים ביתר האתר. גוגל זיהה שהאתר הפך מעדכני ורלוונטי ולכן מענה טוב לגולשים והזרים תנועה לאתר אך מרגע שהאתר הפסיק להעניק את הערך המבוקש לגולשים, גוגל בחר להעניק את התנועה הרלוונטית לשחקנים אחרים שמקודמים יותר מהאתר של הלקוח.
ממקרה זה וממקרים נוספים בהם נתקלנו, אנו למדים שכיום גוגל חכם יותר ודרישותיו מאתרי אינטרנט משתנים ויש להבין זאת. ככל שאנו משקיעים זמן רב יותר בניהול האתר, כך התוצאות צפויות להשתפר בהתאמה ולכן יש להקפיד על ניהול אתר בתדירות גבוהה ככל שניתן.
תגובות בפייסבוק