תגי HTML לקידום אתר

‏ • 13 במאי, 2019

כאשר אנחנו חושבים על עולם הקידום, לרוב עולים במוחנו מושגים מעולם התוכן , חווית משתמש וקישורים חיצוניים. עם זאת, חשוב לזכור שעבודת קידום נכונה משמעותה הנגשת האתר בצורה מיטבית עבור סריקה של מנועי החיפוש, ולכן, עולם הSEO הטכני, כלומר מבנה נכון והיררכיה נכונה של הקוד באתר הם המפתחות והבסיס של כל עבודת קידום. ללא מבנה נכון של קוד,מנועי החיפוש יתקשו להבין את מבנה תוכנו של האתר ותוצאותיו ייפגעו.

אספנו עבורכם את שלושת האלמנטים המרכזיים ביותר מבחינת בניית קוד HTML נכון ונגיש למנועי החיפוש:

כותרת HTML Title Tag

הTitle Tag הוא ללא ספק אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מנועי החיפוש, ותפקידו הוא להציג תיאור קצר של התוכן בעמוד הנתון, או במילים אחרות, הכותרת שאנחנו רוצים שתיהיה מוצגת לגולשים עבור התוכן בעמוד . לטייטל תג הללו יש חשיבות נוספת מבחינת אחוזי ההקלקה (CTR), ככל שהכותרת תיהיה יותר רלוונטית עבור מה שהגולשים מחפשים ו"מושכת" סביר להניח שיותר גולשים יקליקו על האתר.לרוב, גוגל ומנועי החיפוש השונים מאפשרים הצגה של עד 60 תווים בשורה של כותרת הטייטל.

מבחינת קוד, הטייטל נכתב בצורה הבאה:

<head>
   <title>Dogma Title</title>
</head>

תג מטא (Meta Description)

תגי המטא הם אחד מהאלמנטים הותיקים ביותר בתחום קידום האתרים וHTML. תפקידו של תג המטא הוא לתאר את התוכן המוצג בעמוד ולתמצת אותו ככל הניתן. באמצעות התיאור, הגולשים יכולים להחליט האם הדף יכול להיות רלוונטי, בדומה לתקציר של ספר. חשוב להדגיש שתגיות המטא לא הוכרו רשמית כגורם שנלקח בחשבון באופן ישיר על ידי האלגוריתם של גוגל מבחינת קידום, אלא משפיעים בדרך עקיפה באמצעות ניטור של אחוזי ההקלקה (CTR) של הגולשים עבור שאילתות חיפוש נתונות. כלומר, ככל שהתיאור יהיה יותר מדויק ומושך עבור שאילתת חיפוש, כך אחוזי ההקלקה של הגולשים יעלו ומנועי החיפוש יקבלו סימן לכך שהעמוד רלוונטי מאוד לגולשים שמחפשים את הביטוי. לכן, תגיות מטא הן אחד הגורמים החשובים ביותר בכל עבודת אופטימיזציה שנעשית עבור קידום אתרים.

האורך המיטבי של תגיות המטא הוא עד 300 תווים.

תג מטא נראה כך:

<head>
   <meta name="description" content="This is a great Dogma of a meta description. That's what will show up in SERP">
</head>

תגיות כותרות (H1,H2,H3..)

כל כותרת שאתם קוראים באתרים ברחבי הרשת מוצגת בקוד HTML בתור תגית H1,H2 או כל תת כותרת אחרת. תפקידן של הכותרות מצד אחד הוא לארגן בצורה נוחה וידידותית לגולשים את הטקסט בעמוד, ומן העבר השני, מנועי החיפוש משתמשים בתגיות כדי להבין את תוכן הטקסט ולכן חשיבותן מכרעת מכל ההיבטים הנוגעים לקידום. בנייה נכונה של היררכיית עמוד באמצעות תתי כותרות עוזרת לטקסט להיות קריא יותר ומאפשרת למנועי החיפוש להבין את התוכן בעמוד בצורה אופטימלית . ישנן 6 סוגים של תתי כותרות- (H1-H6).

תגיות הכותרות ידועות גם בשם תגיות הדר -' Header Tag' משום שהן מופיעות בראש הדף (H1) לאחר תגית <body> בד"כ.

כך נראית היררכיית תתי כותרות נכונה:

<h1>SEO basics<h1>
<p>Here is some text</p>
<h2>On page SEO</h2>
<p>Here is some text</p>
<h2>Off Page SEO</h2>
<p>Here is some text</p>

בחירת כותרות H1 ואופטימיזציה נכונה שלהן

חשוב מאוד להכליל את מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם בתגית H1 בצורה טבעית לקורא האנושי אך גם בצורה שתיהיה מספיק ברורה לזחלנים של גוגל אשר יוכלו לסרוק ולהבין בעבור איזה ביטוי אנחנו רוצים שהדף הנתון ייבחן ויקודם. בחירה נכונה של תגית H1 והצמדות לכללים וטיפים בנושא יכולה להיות קריטית ומשמעותית מאוד להצלחת הקידום של הדף. להלן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם בכל הנושא של תגיות H1 בעמודים באתר שלכם.

  • אורך הH1 צריך להיות בין 20 ל70 תווים.
  • הH1 צריך להוות סממן ורמז ברור לקורא על תוכן הדף המוצג ( אי הלימה בין הH1 לתוכן בדף יפגע בכם ולא תצליחו לקדם את הדף לעולם)
  • השתמשו רק בH1 אחד בכל דף! נפוצה תופעה של יצירת שתי ואפילו 3 כותרות H1 בדף אחד, לא רק שזה לא יעזור לכם לקדם את כל הביטויים אלא גם ממש יפגע בכם ולא תצליחו לקדם אפילו ביטוי אחד.
  • תהפכו את הH1 למעניין, כזה שמצד אחד נותן תמונה ברורה על תוכן הדף ומצד שני "מגרה" את הגולשים לקרוא אותו.

בחירת כותרות H2-H6 ואופטימיזציה נכונה שלהן

כותרות H2-H6 או בעברית 'תת כותרות' עוזרות לנו להציג לקוראים ולזחלנים את מבנה התוכן שלנו בצורה ברורה , הופכות את הטקסט שלנו לנוח לקריאה הרבה יותר וגם מאפשרות לנו למקד את הכתיבה שלנו. מבחינה היררכית,גם בתוך תתי הכותרות יש מבנה היררכי של חשיבות בסדר יורד וכותרת H2 חשובה הרבה יותר מכותרת H6 לדוגמה. חשוב להשתמש בתתי הכותרות רק כאשר שימוש בהן יכול באמת לעזור לנו לחלק את התוכן בצורה חכמה ונוחה לקורא, ולא מומלץ להגיע לרמה של כותרת H4,H5,H6 בטקסטים קצרים לדוגמה.

מספר טיפים ועקרונות חשובים לבנייה נכונה של תת-כותרות אלו:

  • רצוי שתתי-הכותרות שלכם יהיו קצרות וממוקדות (עד 7 מילים)
  • בחנו את תתי הכותרות מהצד של הקוראים, האם הן עוזרות לכם להבין את הטקסט?
  • הכלילו לפחות כותרת משנה אחת ( ורצוי 2) בכל 500 מילים.
  • הכותרת הראשונה והאחרונה יהיו בד"כ H2

כמה מילים על צפיפות מילות מפתח

בתור מומחה לקידום אתרים חשוב לי להתעכב על תופעה משמעותית שעדיין מתקיימת ופוגעת בניסיונות הקידום שלכם. כאשר אתם בונים אתר ורוצים להכין אותו מבחינת אופטימיזציה להמשך תהליך קידום, מעבר לבניה נכונה של כותרות, תתי כותרות וכו' חשוב מאוד לבדוק שאתם לא משלבים יותר מידי פעמים את מילת המפתח שלכם בטקסט. כמובן שזה לא יעזור לכם להתקדם, אבל מעבר לכך הבעיה האמיתית היא שתוכלו להענש על ידי גוגל. איך נמנעים מכך? כותבים טבעי עבור גולשים ולא עבור הזחלנים של גוגל, מאוד פשוט. יש כלים ותוספים רבים ממליצים על % מסוים של מילות מפתח בטקסט, אבל לדעתי עצם המחשבה על כך פסולה מהיסוד ומחטיאה את המטרה. המטרה שלנו בסופו של דבר היא לתת ערך אמיתי לגולשים , כזה שיוביל את גוגל לתגמל אותנו בהתאם. אל תספרו את מילות המפתח ואל תכניסו אותן בכוח, תעשו לעצמכם טובה ענקית.

לסיכום, ישנם מאות גורמים הנמצאים בקוד האתר ומשפיעים על תוצאותיו במנועי החיפוש השונים אך יש מספר אלמנטים מרכזים אשר מהווים את אבן היסוד של כל תהליך קידום ואסור להזניח או להתעלם מהם. עבודת קידום נכונה מתחילה בבנייה של קוד נקי וידידותי למנועי החיפוש אשר מותאם להנחיות וההמלצות של גוגל, ומאפשרת לזחלנים לסרוק את האתר בצורה נכונה. בעבורנו ציבור מקדמי האתרים, קוד נכון הוא האלמנט המרכזי ביותר שבלעדיו לא ניתן לקדם שום אתר ולכן אנחנו משקיעים מאמצים רבים בהתאמה/ שינויים של היררכיות, תגיות ותיקון שגיאות קידום בקוד.

סיכום

צריך לזכור ולהבין שמנועי חיפוש ובפרט גוגל תפקידם לבצע פעולת זחילה רוחבית ברשת, לאתר אתרים רלוונטים ולהציג אותם לגולשים שמחפשים, כאשר ההצלחה שלהם היא הצגת התוצאות האמינות ביותר בהתייחסות לעסקים וחברות שיתנו מענה לשאלה של הגולש בגוגל.

מה אומר לנו כל הכאב ראש הזה? שתכלס אם אנחנו רוצים להצליח לדרג את האתר שלנו התפיסה שלנו תמיד צריכה להיות משולבת בין ליצור ערך לגולש + לגרום למנוע חיפוש להבין שאנחנו בעלי הערך הגבוהה ביותר לשאלות חיפוש בתחום שבו נרצה דירוג גבוהה, לא מספיק ליצור ערך לגולש מבלי להנגיש את קוד האתר למנוע חיפוש, בתחומים תחרותיים נדרשת ירידה לפרטי פרטים על מנת ליגרום למנוע חיפוש לתעדף את האתר שלכם.

כל פעולה של מניפולציה זולה, או קיצור דרך עשויה לגרום לירידה במיקומים לאחר זמן, מאחל לכם המון בהצלחה, מזמין אתכם לבקר אצלי באתר SEOLINKS קידום אתרים במנועי חיפוש.

 

——-

המאמר בשיתוף: אייל רחמים מנכ"ל דיגיטאץ' חברה לשיווק באינטרנט וכותב בלוג קידום אתרים SEOLINKS שמדורג בתוצאה הראשונות בחיפוש האורגני בגוגל בביטוי "מקדם אתרים", מרצה במכללה למנהל, בעל ניסיון של 10 שנים בתחום השיווק באינטרנט, מוסמך רישמית על ידי Google Adwords.

תגיות: ,

תגובות בפייסבוק