מדריך דרופל 7 – הכרות עם תוכנת WebMatrix

‏ • Internet Israel

אז התקנו את דרופל 7 על המחשב שלנו ואנחנו יכולים בעצם להפעיל אותה בכל פעם שיתחשק לנו על בסיס תוכנת וובמטריקס. אבל וובמטריקס היא הרבה יותר מאשר תוכנה שעליה רצה דרופל אלא סביבת פיתוח מלאה הכוללת יכולת לעריכת קבצים, ניהול ועריכה של מסדי נתונים ואפילו ארגז כלים משוכלל לבחינת ה-SEO. אחרי שהתקנו את דרופל, בואו ונפתח את וובמטריקס! כאשר אנו פותחים אותה, אנו מקבלים מסך כזה:

image

כיוון שהתקנו כבר את דרופל, אנו נבחר ב-My Sites, שם מופיעים כל האתרים שיש בתוכנה, אם לא הפעלתם את וובמטריקס בעבר, אתם תראו רק את אתר הדרופל:

image

אנו נבחר בו ונמתין לעליית וובמטריקס. לאחר העליה, אנו נקבל את המסך הראשי:

image

במסך הזה אפשר לראות את לחצן ההרצה למעלה שמאפשר לנו להריץ את דרופל בדפדפן. אנו יכולים לראות מה ה-URL הפנימי של המערכת במרכז הדף וכן היכן מוצבים הקבצים במערכת הקבצים של המחשב. מה שמעניין יותר הוא תפריט הניווט מצד שמאל למטה:

image

אם נלחץ על Files, אנו נגיע אל מערכת הקבצים המרכיבה את דרופל – כאן נמצאים כל הקבצים ואנו יכולים לערוך אותם אם אנו רוצים:

image

אם נלחץ על Databases אנו נגיע אל מסד הנתונים של דרופל (יכול להיות SQL או MySQL) ובו גם אנו יכולים להוסיף או להוריד טבלאות ולשנות ערכים של ממש בטבלה כלשהי:

image

חשוב לא לבצע שינויים בקבצים או במסדי הנתונים אלא אם כן אתם יודעים מה אתם עושים.

אם נלחץ על Report נגיע לחלק שבו אנו יכולים להריץ דו"חות SEO שלמים על האתר שלנו ולראות איזה פגמים יש בו ואיך אפשר לתקן אותם מבחינת ה-SEO. בפרק אחר במדריך אני ארחיב על האפשרות הזו.

image

אתם יכולים לשם ההרשמות להריץ דו"ח SEO מהיר, אבל האתר שלנו ריק למדי והדו"ח יהיה דל – כמה כבר נתונים אפשר להוציא על אתר ראשוני עם מספר מצומצם של עמודים? אנו נשתמש בתכונה של הדו"ח בהמשך.

 

עד כאן על וובמטריקס המצויינת שהיא לא רק פלטפורמה להרצת דרופל אלא סביבת עבודה מלאה שאנו נשתמש בכל מרכיביה במהלך המדריך הזה.

תגיות: , , ,

רן בר-זיק

מתכנת PHP מנוסה ובעל ידע רב בפיתוח לאינטרנט על בסיס LAMP. מומחה במערכות דרופל, ג'ומלה ו-וורדפרס. שולט היטב בכל מה שקשור לפרונט אנד: JavaScript: jQuery ו-MooTools,ActionScript 2/3 וכמובן HTML 5 + CSS 3.אינטרנט ישראל: www.internet-israel.com

תגובות בפייסבוק